سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP 2018) به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از 11 تا 14 شهریور امسال برای نخستین بار در کشورمان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ' مهدی کشمیری ' اعلام کرد: این تعداد مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس، بالاترین میزان در 10 دوره اخیر برگزاری این رویداد جهانی بوده است.
وی که در نشست کمیته اجرایی کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری با شهردار اصفهان سخن می گفت، افزود: موضوع اصلی این کنفرانس 'به سوی شهرها و جوامع پایدار؛ پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری' است.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری، جلسه های مذاکره تجاری بین رییسان پارک‌های علم و فناوری دنیا برنامه‌ریزی خواهد شد.
کشمیری ادامه داد: سه تور فناوری و گردشگری در شهرهای تهران، یزد و شیراز نیز در نظر گرفته شده است تا شرکت‌کنندگان خارجی علاوه بر آشنایی با پیشرفت‌های علم و فناوری از شهرهای دیدنی کشورمان نیز دیدن کنند.
شهردار اصفهان نیز در این نشست، حضور نمایندگان پارک‌های علم و فناوری در اصفهان را فرصتی مغتنم خواند و بر استفاده از ظرفیت‌های این استان بویژه حضور شهرهای خواهرخوانده اصفهان در کنفرانس یاد شده تاکید کرد.
قدرت‌الله نوروزی گفت: شهرداری اصفهان از برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری حمایت می کند.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی 'پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری' از دوم تا پنجم سپتامبر 2018 برابر با 11 تا 14 شهریور امسال برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در اصفهان برگزار خواهد شد.
مسئولان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سال 95 در نشست اعضای کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری(IASP) در مسکو حضور یافتند و با معرفی اصفهان و شهرک آن، موفق به کسب میزبانی سال 2018 این نشست شدند.
انجمن بین المللی موسسه ها و پارک های علم و فناوری(IASP) از سال 1984 تاسیس شده و 400 عضو از 70 کشور دارد که 30 عضو آن از ایران هستند.
کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی در حوزه اقتصاد و شرکت های دانش بنیان محسوب می شود و میزبانی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.
حدود 40 پارک علم و فناوری و 176 مرکز رشد فناوری در ایران وجود دارد که در این مراکز بیش از چهار هزار و 400 واحد فناورانه فعالیت می کنند.
در زمان حاضر حدود 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.
این شهرک که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای 10 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری است که پارک شیخ بهایی به بهره برداری کامل رسیده و پارک ابوریحان در حال احداث و تکمیل است.
3011/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.