مجید نوری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به 125 هزار نفر در تعطیلات نوروزی امسال از جاذبه های گردشگری آران و بیدگل دیدن کردند و بیشترین میزان بازدید مسافران و گردشگران نوروزی و بالاترین آمار اسکان در روزهای اول و دوم فروردین بود.
وی افزود: امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در بین مکان های مذهبی و شهر زیرزمینی اویی در بین اثرهای تاریخی با بیشترین استقبال از سوی گردشگران رو به رو شدند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بیان کرد: 13 هزار نفر در مجموع در مرکزهای اقامتی این شهرستان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به 27 درصد افزایش داشت.
او در ادامه تهیه و توزیع 20 هزار نقشه گردشگری، برگزاری نمایشگاه های عکس، صنایع دستی، هنرهای سنتی و نظارت مستمر بر مکان های اقامتی را از جمله اقدام ها برای میزبانی مناسب از مسافران نوروزی در آران و بیدگل عنوان کرد.
نوری بیان کرد: دریاچه نمک، مسجد نقشینه، سایت ویگل، مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی (از شعرای نامدار دوران زندیه)، خانه ‌های تاریخی علی آباد، افتخارالاسلام دربندی، بنی ‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام ‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال، مختص‌آباد، بقاع متبرکه فیض‌آباد،باب المراد، بی بی زینب یزدل، امامزاده فضل، قدمگاه، امامزاده علی ‌اکبر(ع)، هاشم بن علی (ع) و امامزاده حسین (ع) از دیگر مکان‌های دیدنی آران و بیدگل است.
به گفته وی، شهرستان آران و بیدگل 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 132 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی ثبت شدند.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.