به گزارش ایرنا، محسن جاوری روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: چهار هزار و 107 نفر از ملیت ها و کشورهای گوناگون در تعطیلات نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان کاشان دیدن کردند که این آمار سال گذشته حدود سه هزار و 602 نفر بود.
وی افزود: اقامت گردشگران خارجی در هتل ها، اقامتگاه های سنتی و هتل آپارتمان های این شهرستان در نوروز 97 نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد افزایش داشت که بیشتر آنها در اقامتگاه های سنتی اسکان یافته بودند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد: 470 هزار و 281 نفر گردشگر داخلی نیز در مجموع از 28 اسفندماه تا پایان سیزدهم فروردین از اثرها و بناهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشت.
او اضافه کرد: اقامت گردشگران داخلی نیز در هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و سنتی، میهمانسراها، میهمانپذیرها و زائرسراهای کاشان به نسبت نوروز گذشته از افزایش 32 درصدی برخوردار بود.
جاوری گفت: مجموعه جهانی باغ فین کاشان در نوروز 1397 همچنان در صدر اثرهای تاریخی پر بازدید بود، به گونه ای که روزانه افزون بر 21 هزار نفر از این اثر ارزشمند دیدن می کردند.
به گفته وی، بیش از یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده که 320 مورد آن تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.