به گزارش ایرنا، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از ' اسرافیل احمدیه ' اضافه کرد: ما از تولید کالاهایی با کیفیت مناسب و در حد کافی همراه با رقابت پذیری در داخل کشور حمایت می کنیم.
وی با بیان اینکه با واردات کالاهایی که با کیفیت در داخل تولید می شود مخالفیم، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال های گذشته از واردات برخی کالاها که امکان تولید کیفی آنها در داخل وجود دارد، جلوگیری کرد که در راستای تحقق شعار امسال ( حمایت از کالای ایرانی ) این رویه در گستره بیشتری ادامه می یابد.
احمدیه همچنین از بنگاه های تولیدی خواست تا به نوسازی تجهیزات و صنایع توجه کنند و برای رقابت پذیری و صادرات کالاها و محصولات خود، جامعه هدفی فراتر از مصرف داخلی را مدنظر قرار دهند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با تاکید بر اینکه برای حمایت از کالاهای ساخت داخل، رویکردها باید تغییر کند، گفت: تولیدات کیفی صنایع داخلی و تغییر نگرش مصرف کننده باعث می شود تا چرخه واردات به نفع تولید کننده و در راستای خروج از رکود عمل کند.
احمدیه با اشاره به اهمیت نقش اصناف در حمایت از کالاهای تولید داخل افزود: اصناف باید خود را به علم روز مجهز و با مشتری مداری همگام با تولیدکنندگان در ارائه کالاهای ساخت داخل نقش بسزایی ایفا کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به دستاوردهای این سازمان در سال گذشته، گفت: این سازمان پارسال در مقایسه با سازمان های همنام در استان های کشور بیشترین پروانه بهره برداری و مجوز برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی را صادر کرده است.
بر اساس آمار معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، حجم تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت در سال 95 نسبت به سال 57 یعنی همزمان با انقلاب اسلامی، بیش از 2 برابر شده و تولید ناخالص داخلی بدون نفت به قیمت ثابت نیز نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.
رهبر معظم انقلاب بر اساس همین اهمیت، سال 97 را به عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری کردند که این راهبرد در ادامه عنوان سال ها با محوریت اقتصادی نشاندهنده اهمیت این حوزه در خودکفایی و مراقبت از نظام از هر نوع آسیب است.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی، 880 معدن، حدود 100 هزار واحد صنفی و 570 هزار هکتار زمین کشاورزی یکی از استان های سرآمد کشور در بخش اقتصادی است.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.