روان سرطان شناسی، تخصصی است که بر جنبه‌های روان‌شناختی و اجتماعی بیماری سرطان متمرکز است و به بیمار و خانواده اش کمک می‌کند تا بتوانند عوارض روان شناختی و اجتماعی بیماری را مدیریت کنند و سلامت جسمانی و کیفیت زندگی بهتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، سمینار علمی و آموزشی ' فناوری های نوین در درمان سرطان و روان سرطان شناسی' با هدف ارائه و معرفی جدیدترین فناوری های دنیا در درمان سرطان و با حضور استادان دانشگاه های فرایبورگ آلمان و علوم پزشکی اصفهان به مدت یک روز در سالن اجتماعات بیمارستان ' نور ' این شهر برگزار خواهد شد.
هفت سخنرانی از سوی استادان آلمانی و ایرانی با موضوع هایی مانند بررسی سیگنالینگ آنکولوژیک و اپی ژنتیک، ارائه نتیجه تحقیقات مرکز فراگیر سرطان فرایبورگ، سرطان مولکولی، برنامه ریزی برای درمان سرطان خون در دوران کودکی، استراتژی درمان موثر برای افسردگی شدید و 'روانشناسی؛ تنظیم بالینی در اصفهان' در این سمینار ارائه می شود.
سرطان بعنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور طی سال های گذشته تعداد زیادی از زنان و مردان ایرانی و خانواده های آنها را گرفتار کرده است.
سرطان به مجموعهٔ بیماری ‌هایی اتلاق می ‌شود که از تکثیر مهار نشدهٔ سلول ‌ها پدید می‌ آید و شامل همه انواع تومورهای بدخیم می‌شود که در پزشکی، آنها را بیشتر با نام نئوپلاسم می‌ شناسند.
بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میزان فوت شدگان بر اثر سرطان ها و تومورها در سال ۱۳۹۵ بطور متوسط 4.6 نفر در هر 10 هزار نفر بوده است.
بر اساس این آمار، استان های با شاخص 5.5 تا 7 نفر فوتی در هر 10 هزار نفر جمعیت در وضعیت قرمز تقسیم بندی شده اند بدین ترتیب گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان، کرمانشاه، مازندران، آذربایجان غربی و اصفهان به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان به سرطان را داشته اند و در این پیوند در وضعیت قرمز قرار دارند.
میزان فوت شدگان بر اثر سرطان ها و تومورها در سال ۱۳۹۵ در استان اصفهان 5.6 نفر در هر 10 هزار نفر بوده است.
سرطان های پوست، سینه و روده بزرگ شایع ترین انواع سرطان در استان اصفهان است.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.