استاندار اصفهان درباره وضعیت آبی این استان هشدار داد و گفت: بحران آب استان جدی است و باید آب شرب مردم را به صورت حداقلی تامین کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن مهرعلیزاده اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد تابستان خوبی پیش رو نداریم. بحران آب استان جدی است و باید آب شرب مردم را به صورت حداقلی تامین کنیم، بحران امسال شرق و غرب و شمال و جنوب نمی‌شناسد، از مردم خواهش می‌کنم صرفه جویی کنند.

وی ادامه داد: نباید امسال انتظار آب فراوان داشته باشیم اما چند کار اساسی باید انجام دهیم. وارد کردن آب از پروژه کوهرنگ ۳ شروع شده است. همچنین راه‌هایی برای ورود آب از خلیج فارس تا این لحظه تا گل گوهر سیرجان رسیده و باید خط های جدید ایجاد کنیم تا به اصفهان برسد.این پروژه نیز ۱۰ تا ۸ سال زمان خواهد برد.

استاندار اصفهان متذکر شد: باید روش‌های جدیدی را برای کشاورزی راه‌اندازی کنیم. روش‌هایی که با یک هفتم روش‌های غرق آبی بتوانند کشت و کار انجام داد. در واقع با این روش کشاورزان با میزان آب کمتری می توانند تولید محصول داشته و زمین هایشان بایر نماند و مشکلاتشان تعدیل شود.

وی افزود: این کارخانه‌ها مکلف شده‌اند که در سال‌جاری ۲۵ درصد در مصرف آب خود صرفه جویی داشته باشند. فولاد مبارکه پساب پنج شهر اطراف خود و ذوب آهن پساب دو شهر اطراف خود را سریع وارد سیستم آبی خود کنند.

مهرعلیزاده همچنین خاطرنشان کرد: مشکلات آبی در استان اصفهان جدی است و فقط ۳۵ درصد منابع آبی فعال است. اما امسال باید بتوان از نظر شرب به صورت حداقلی آب را ارائه کنیم. هرچند باید از مردم و شهروندان اصفهان بخواهیم حداقل ۲۰ درصد صرفه جویی در آب داشته باشند چرا که بنده معتقدم بستن آب مشکلی را حل نمی‌کند فقط از نظر بهداشتی مردم را دچار چالش می کند.

وی در پایان یادآور شد: میزان خشکسالی امسال اصفهان به گونه‌ای است که شرق و غرب شمال و جنوب نمی‌شناسند و همه باید رعایت کنند این بار ما به حداقل‌ها رسیده‌ایم. آب شرب اولویت ماست و الگوی کشت ارائه شده و ۱۲ طرح مصوب برای کشاورزان شرق و غرب یکسان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.