علیرضا عبدلله زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این گردشگران از شترگلوهای صفوی، شترگلوی قاجاری، حمام های کوچک و سلطنتی، بنای خلوت کریم خانی، اتاق شاه نشین و موزه مجموعه تاریخی باغ فین کاشان بازدید کردند.
وی افزود: فین نمادی کامل از معماری باغ های ایرانی بوده و بناها به همراه استخر و پاشویه های بزرگ و کوچک و فواره های داخل آن (که از آب چشمه سلیمانیه بهره می گیرد) جلوه با شکوهی به باغ بخشیده است.
به گفته مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات ستاد خدمات سفر کاشان، افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش در این شهرستان شناسایی و تا کنون 320 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
او ادامه داد: هم اکنون 53 واحد خدمات گردشگری شامل هتل های سنتی، هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه های بوم گردی با ظرفیت یک هزار و 673 تخت و خانه های مسافر با ظرفیت 500 نفر در شهرستان کاشان به میهمانان نوروزی خدمت رسانی می کنند.
عبدالله زاده گفت: همچنین افزون بر 120 باب مدرسه با یک هزار کلاس درس برای اسکان فرهنگیان، 34 حسینیه و پنج نقطه در بوستان ها نیز برای اسکان قشرهای مختلف در شهرستان کاشان تعیین شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کاشان نیز از اختصاص یک دستگاه اتوبوس دو طبقه با هدف جا به جایی گردشگران نوروزی برای بازدید از مجموعه تاریخی باغ فین خبر داد.
مجتبی ولی پناه بیان کرد: این اقدام با رویکرد تسهیل در رفت و آمد مسافران نوروزی و جلوگیری از ترافیک در جاده فین انجام شده تا 14 فروردین ماه خدمت رسانی ادامه می یابد.
به گفته معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان، نزدیک به یک میلیون و 600 هزار نفر در مجموع سال 1396 از اثرهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند که 200 هزار نفر آنها گردشگران خارجی از کشورهای مختلف جهان بودند.
شهرستان کاشان با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی گوناگون در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.