به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز پنجشنبه در جریان مراسم آغاز رویداد فرهنگی نوروزگاه در چهلستون اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: جلسات هماهنگی و آماده سازی این برنامه های فرهنگی هنری و همچنین ساماندهی ارگان های مختلف برای میزبانی از میهمانان نوروزی از 2 ماه پیش تاکنون برگزار شده است.
وی با اشاره به اهمیت میزبانی شایسته از مسافران نوروزی تصریح کرد: اطلاع رسانی مناسب به مسافران و همچنین ساماندهی امور گردشگران از جمله مهمترین اهداف دستگاه ها و سازمان های مرتبط در ایام نوروز است.
او با اشاره به اینکه استان اصفهان از تنوع فرهنگی برخوردار است، افزود: از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب این خطه جاذبه های مختلف فرهنگی و تاریخی وجود دارد و این ویژگی باعث می شود تا مسافران زیادی در نوروز ، اصفهان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به پیشینه چندهزارساله این استان خاطرنشان کرد: وجود اقوام و ادیان مختلف، این خط را به یک الگوی مناسب برای همگرایی ملی تبدیل کرده است.
وی با اشاره به آغاز رویداد فرهنگی نوروزگاه در اصفهان گفت: این مراسم بصورت نمادین برگزار می شود و همچون این رخداد فرهنگی در جای جای استان اصفهان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، دومین رویداد فرهنگی نوروزگاه صبح پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز شد.
این رخداد فرهنگی در اماکن مختلفی همچون چهلستون، میدان تاریخی نقش جهان، شرق اصفهان و دیگر مناطق تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان تا 12 فروردین ادامه می یابد و شامل برگزاری نمایشگاه، رقص و آواز محلی، مراسم شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی و دیگر بخش های هنری است.
در این رویداد فرهنگی اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه آداب و رسوم بومی و محلی خود را اجرا می کنند.
نمایش طنز، اجرای برنامه های شاد هنری، سرودن شعرهای شاعران نامدار ایرانی و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه های این رخداد فرهنگی به شمار می رود.
اصفهان با گستره ای به پهنای 107 هزار کیلومتر دارای آب و هوای کوهستانی در غرب، آب و هوای معتدل در مرکز و اقلیمی گرم در شرق است و این استان با برخورداری از ویژگی های یاد شده یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز می باشد.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 20 هزار اثر و جاذبه طبیعی و تاریخی از پل ها، کاخ ها، مناره ها و مساجد یکی از قطب های گردشگری کشور و کانون های جذب مسافران نوروزی است.
در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته ( 96 ) حدود 15 میلیون خودرو در استان اصفهان تردد کرد و بیش یک میلیون و 700 هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان یافتند.
ت / 6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.