به گزارش ایرنا، این رخداد فرهنگی در اماکن مختلفی همچون چهلستون، میدان تاریخی نقش جهان، شرق اصفهان و دیگر مناطق تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان تا 12 فروردین ادامه می یابد و شامل برگزاری نمایشگاه، رقص و آواز محلی، مراسم شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی و دیگر بخش های هنری است.
در این رویداد فرهنگی اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه آداب و رسوم بومی و محلی خود را اجرا می کنند.
نمایش طنز، اجرای برنامه های شاد هنری، سرودن شعرهای شاعران نامدار ایرانی و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه های این رخداد فرهنگی به شمار می رود.
بنای تاریخی باغ موزه چهلستون اصفهان کانون اصلی این رویداد فرهنگی است و مراسم افتتاحیه آن با حضور ' محسن مهرعلیزاده ' استاندار اصفهان و جمع زیادی از مسافران نوروزی در این مکان تاریخی برگزار شد.
اصفهان با گستره ای به پهنای 107 هزار کیلومتر دارای آب و هوای کوهستانی در غرب، آب و هوای معتدل در مرکز و اقلیمی گرم در شرق است و این استان با برخورداری از ویژگی های یاد شده یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز می باشد.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 20 هزار اثر و جاذبه طبیعی و تاریخی از پل ها، کاخ ها، مناره ها و مساجد یکی از قطب های گردشگری کشور و کانون های جذب مسافران نوروزی است.
در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته ( 96 ) حدود 15 میلیون خودرو در استان اصفهان تردد کرد و بیش یک میلیون و 700 هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان یافتند.
6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.