به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز چهارشنبه به نقل از سرهنگ 'حسین پورقیصری' اعلام کرد: یکی از عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده های استان اصفهان که در ایام نوروز هم با آن مواجه هستیم، موضوع خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.
وی با اشاره به یکنواخت بودن طول جاده های این استان گفت: رانندگانی که از استان های دیگر وارد جاده های اصفهان می شوند به دلیل عدم شناخت از این جاده ها، دچار خستگی و خواب آلودگی شده و به عبارتی دیگر با پدیده 'هیپنوتیزم جاده ای' روبرو می شوند.
رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: برنامه های خوبی از سوی این پلیس برای از بین بردن این آسیب ها انجام شده که یکی از این برنامه ها احداث ایستگاه های امنیت و سلامت در حاشیه جاده ها و نگهداری اجباری رانندگان در این ایستگاه ها به منظور استراحت و رفع خستگی آنان است.
وی خاطرنشان کرد: تحقیقات انجام شده بر روی نقاط و ساعات پرتصادف در نوروز سال گذشته نشان می دهد که بیشتر تصادفات در بعد از ظهر و بین ساعات 13 تا 18 عصر و در محورهای آزاد راه اصفهان - قم و کاشان - قم بوقوع پیوسته است.
سرهنگ پورقیصری به رانندگان توصیه کرد به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ناگوار از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند و پس از هر 2 ساعت رانندگی در مکانی توقف و پس از 10 دقیقه استراحت مجدد، رانندگی را از سرگیرند.
استان اصفهان حدود 25 هزار کیلومتر راه و 400 کیلومتر آزاد راه و بیش از 700 کیلومتر بزرگراه و پنج هزار و 700 کیلومتر راه روستایی دارد.
د/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.