به گزارش ایرنا، سید حسین سیدین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: شهر ابوزیدآباد و 10 روستایی آن در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل از ظرفیت های گردشگری استان اصفهان است و تعداد گردشگران نسبت به سال گذشته 3.5 برابر رشد داشت.
وی افزود: کویر زیبای سیازگه و رمل های ماسه ای، ارتفاعات کوه های یخاب با آب و هوایی مطبوع در کنار ترکیب بکر کویر و مزرعه های بیشه تصویری زیبا از منطقه ابوزیدآباد به وجود آوردند که در کمترین نقطه ای از کشور تلفیق این چنینی از اقلیم کویری و کوهستانی به چشم می خورد.
شهردار ابوزیدآباد بیان کرد: نقاط مذهبی و زیارتی مانند آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) این شهر، امامزاده سلطان صالح (ع) روستای کاغذی، ‌امامزاده سلطان حسین و زین الدین (ع) روستای یزدلان در کنار اثرهای تاریخی مانند قلعه خشتی کرشاهی به عنوان دومین سازه خشتی ایران، کاروانسرای شاه عباسی، مجموعه چند منظوره خواجه زین الدین،‌ خانه های تاریخی و آب انبارها می تواند روزهای خوبی برای گردشگران و مسافران نوروزی فراهم کند.
او با اشاره به رواج گویش باستانی راژی (که ریشه در زبان پهلوی دوره اشکانی دارد) در ابوزیدآباد گفت: صنایع دستی از جمله گلیم بافی، خورجین بافی و چادر شب بافی در کنار امکان رصد ستاره ها و کهکشان ها در آسمان شب های کویر از دیگر جاذبه های این منطقه به شمار می آید.
سیدین ادامه داد: کویر زیبا و بکر سیازگه با رمل های ماسه ای و تپه های شنی در فاصله پنج کیلومتری مرکز شهر ابوزیدآباد به عنوان پایتخت گویش های کهن ایرانی در آغاز بهار طبیعت فرصت بی مانند در اختیار مسافران داخلی و گردشگران خارجی قرار می دهد.
ابوزید آباد از شهرهای تابعه آران و بیدگل در 30 کیلومتری شمال شرق این شهرستان قرار دارد.
شهرستان آران و بیدگل با 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.