به گزارش ایرنا، دکتر ایرج حریرچی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران کاشان بیان کرد: طرح ساخت بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) آغاز شده و دولت نیز متعهد به تکمیل آن است اما محدودیت هایی در تامین منابع مالی وجود دارد.
وی افزود: اعتبارها به طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص می یابد اما اگر مردم نیکوکار این شهرستان در تامین 50 درصد منابع مورد نیاز گام بردارند، دولت نیز در این زمینه اهتمام داشته و امید می رود تا سه سال آینده بیمارستان تکمیل شود.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: انتظار می رود خیرین و بخش های غیردولتی برای ساخت و مشارکت در ساخت بیمارستان ها ورود کنند و هر طرحی که 50 درصد منابعش تامین شود، وزارت بهداشت به طور قطع 50 درصد دیگر را متعهد خواهد شد.
او اضافه کرد: 39 هزار و 700 تخت بیمارستانی هم اکنون در دست ساخت است و نزدیک به 100 هزار تخت تا سال 1404 نیاز داریم.
حریرچی عنوان کرد: پیش از طرح تحول سالانه یک هزار و 700 تخت ساخته شده بود که پس از طرح تحول به بیش از 6 هزار و 500 تخت ارتقا یافته اما ظرفیت تا 10 هزار تخت هم وجود دارد که فراخوانی نیز در این زمینه برای جلب مشارکت نیکوکاران و بخش های غیردولتی صادر شده است.
وی همچنین از صادرات سالانه نزدیک به 120 میلیون دلار دارو، ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی به سایر کشورها خبر داد.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هم اکنون بیشتر صادرات در زمینه ملزومات مصرفی و تجهیزاتی مانند نمایشگر (مانیتور) است که به کشورهای بسیاری صادر می شود اما از نظر ارزی زیاد نیست.
او افزود: شرایط رضایت بخش نیست و باید این رقم به سطح بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد تا با واردات همتراز و در نهایت مثبت شود.
حریرچی عنوان کرد: مکلف به توسعه صادرات هستیم چرا که رونق این بخش برای حفظ ظرفیت موجود، توسعه صنعت داروسازی و استفاده از ظرفیت های کشور ضرورت است.
وی به تلاش های دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: واردات دارو پس از اجرای طرح تحول سلامت و برخی اقدام ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت و بر اساس مصوبه مجلس حمایت بیمه تنها به داروهای ژنریک اختصاص می یابد که بیش از 98 درصد آنها تولید داخل هستند.

** سونامی سرطان در کشور وجود ندارد
حریرچی در ادامه با اشاره به طرح مسائلی مانند سونامی سرطان در کشور گفت: میزان شیوع و ابتلا به بیماری سرطان در کشور در مقایسه با کشورهای همتراز و همجوار بالا نیست، بلکه متوسط و متوسط به پائین محسوب می شود.
وی اضافه کرد: سرطان نسبت به گذشته در کشور زیاد شده اما این بیماری در همه جای دنیا سخت و پر هزینه است و به کار بردن واژه هایی مانند سونامی برای این شرایط درست نیست.
قائم مقام وزیر بهداشت بیان کرد: جراحی های پیچیده، پرتو درمانی و داروهای شیمی درمانی موجب بالا بودن هزینه های درمان این بیماری می باشد اما در مواردی درمان هایی تجویز و یا درخواست می شود که تاثیر چندانی ندارد و یا اثبات نشده است.
او تاکید کرد: این مسائل می تواند منجر به بروز عارضه ها یا حتی کاهش طول عمر مبتلایان شود و از این رو بیماران سرطانی حتما باید درمان هایی را دریافت و یا درخواست کنند که منجر به افزایش طول عمر یا ارتقای کیفیت زندگی شود.
به گزارش ایرنا، طرح ساخت مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد علی مهرپرور (مسکن مهر)، توسعه بخش فوریت های پزشکی و راه اندازی مرکز ام آر آی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در مجموع با اعتبار 91 میلیارد ریال روز جمعه در آئین هایی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری اصفهان واقع می باشد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.