به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری چهارشنبه شب در نشستی با خبرنگاران اردستان بیان کرد: نهضت آموختن علم و دانش بین بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گسترش یافته، به طوری که دهها هزار نفر از آن زمان تا کنون تنها در حوزه های علمیه خواهران تحصیل کرده و دانش آموخته شدند.
وی افزود: بانوان امروز می توانند به برکت انقلاب و حوزه های علمیه مانند مردان وارد عرصه اجتماع شده و در اداره ها و دیگر موسسه ها مشغول به کار شوند و رسانه ها موظف هستند برای افزایش حضور بانوان به ویژه در حوزه ها تلاش کنند.
امام جمعه اردستان بیان کرد: این افراد در فقه و اصول، احکام، فلسفه، تفسیر قرآن، نهج البلاغه، سبک زندگی اسلامی و دیگر زمینه ها در پنج سال به تحصیل علوم دینی می پردازند و اثرهای آن در زندگی شخصی و اجتماعی مشاهده شده است.
او اضافه کرد: درس هایی که در حوزه های علمیه ارائه می شود، کمتر از دانشگاه ها نیست بلکه با آنها برابری می کند و حتی گاهی بالاتر است.
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب کبری (س) اردستان نیز در ادامه گفت: 40 نفر از سال 1391 تا کنون از این مرکز دانش آموخته شدند و هم اکنو نیز 44 طلبه مشغول تحصیل هستند.
سماویه میرحسینی افزود: بیشتر فراگیران بومی این شهرستان بودند که از سوی 13 نفر استاد (پنج روحانی و هشت خواهر) آموزش دیدند و تاکنون 25 مقاله پژوهشی به جشنواره علامه حلی فرستاده و به سه رتبه برتر کشوری رسیدند.
وی آموزش رایگان، پوشش بیمه و پرداخت کمک هزینه را از مزیت های تحصیل در حوزه علمیه خواهران اردستان عنوان کرد و گفت: مهلت نام نویسی از ابتدای ماه جاری آغاز شده و تا پایان فروردین 97 ادامه خواهد داشت.
به گفته مدیر حوزه علمیه حضرت زینب کبری (س) اردستان، 14 نفر تا کنون برای تحصیل در این مرکز نام نویسی اقدام کردند که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.