سرهنگ ' حسین پورقیصری ' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه ها در ورودی شهرهای استان اصفهان از 25 ماه جاری تا 15 فروردین آینده برپا می شود.
وی اضافه کرد: ایستگاههای امنیت و سلامت در جاده ها با فراهم نمودن زمینه استراحت کوتاه رانندگان تاثیر بسزایی در جلوگیری از بروز سوانح رانندگی و تصادف های ناشی از خواب آلودگی در جاده ها دارند.
او اظهارکرد: این ایستگاه ها با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شرکت های امداد خودرو، اورژانس و پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان راه اندازی می شوند.
رییس پلیس راه استان اصفهان بابیان اینکه بیشتر تصادفات و سوانح رانندگی در جاده های این استان به دلیل خستگی ناشی از رانندگی طولانی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: توقف کوتاه رانندگان در ایستگاه ایمنی و سلامت، منجر به کاهش خستگی و افزایش هوشیاری رانندگان برای ادامه رانندگی می شود.
سرهنگ پورقیصری یادآور شد: در این ایستگاه ها، صنایع دستی، غذاهای محلی و نمایشگاه های فرهنگی نیز ایجاد می شود تا رانندگان و مسافران در مدت کوتاه استراحت خود با ظرفیت های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی هر منطقه آشنا شوند.
وی با اشاره به دیگر اقدامات پلیس راه استان اصفهان برای کاهش تصادفات در جاده های این استان گفت: تمامی جاده های استان اصفهان مجهز به دوربین هستند و با نظارت و پایش تصویری وضعیت راه ها و حوادث ترافیکی نیز کنترل می شود.
در تعطیلات نوروز امسال، 15 میلیون دستگاه خودرو از جاده ها استان اصفهان گذر کردند.
استان اصفهان حدود 25 هزار کیلومتر راه و 400 کیلومتر آزاد راه و بیش از 700 کیلومتر بزرگراه و پنج هزار و 700 کیلومتر راه روستایی دارد.
ت/6994/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.