به گزارش ایرنا، محسن فتحی مقدم روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بیشتر مواد خوراکی کشف شده شامل آبلیمو و پنیر تقلبی، زیتون شور، سوسیس، کالباس و لواشک بوده که در کارگاه های غیرمجاز و فاقد پروانه بهداشتی و بهره برداری تولید شده بودند.
وی افزود: بیش از 37 هزار مکان تهیه، تولید و عرضه مواد خوراکی امسال در مجموع بازرسی شد که 82 مرکز با حکم قضایی تعطیل و 244 مرکز دیگر نیز به دادگستری معرفی شدند.
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین از جمع آوری و معدوم کردن هشت هزار لیتر گلاب و شربت های رنگی غیرمجاز در بزرگراه قم- کاشان خبر داد.
او در ادامه نیز به فعالیت 532 واحد نانوایی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: بر اساس پایش ها 75 درصد از واحدهای صنفی پخت نان از جوش شیرین به میزان مناسب استفاده می کنند.
فتحی مقدم اضافه کرد: میزان مجاز استفاده از نمک برای پخت هر قرص نان یک درصد تعیین شده اما با این وجود تنها 30 درصد از نانوایی های منطقه این مهم را رعایت می کنند.
وی همچنین به وجود 70 آب انبار تاریخی در منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها برای 44 آب انبار مجوز آبگیری صادر کرده است.
جمعیت نزدیک به 470 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.