به گزارش ایرنا، روابط عمومی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از فریدون اله یاری افزود: با توجه به لزوم افزایش کیفی سیمای شب در میدان امام و در پی اجرای موفق مرحله نخست این طرح، آغاز مرحله دوم با هدف پیرایش نورهای اضافه، حذف المان های نوری خیره کننده و تامین روشنایی معابر اصلی آغاز شد.
وی اظهار کرد: این طرح توسط معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با هماهنگی مدیر پایگاه جهانی میدان امام و شرکت توزیع برق اصفهان و تامین اعتبار شهرداری منطقه سه طراحی و اجرا می شود.
ساماندهی نور پردازی و روشنایی میدان امام اصفهان از سال 94 مطرح شده است.
این طرح با توجه به نقش نورپردازی این میراث جهانی و به روز رسانی آن در به ظهور رساندن همه ابعاد ظرافتمندانه عرفانی، معماری و هنری این بنا اجرا می شود.
میدان امام اصفهان بزرگترین میدان تاریخی ایران و از آثار با شکوه دوره صفویه است.
این میدان تاریخی مستطیل شکل به فرمان شاه عباس اول صفوی با بیش از 550 متر طول و حدود 160 متر عرض در مرکز شهر گنبدهای فیروزه ای اصفهان ساخته شد.
کاخ عالی قاپو، مساجد تاریخی امام و شیخ لطف الله و سر در قیصریه از آثار چهار طرف این مجموعه جهانی است و علاوه بر این آثار تاریخی، 200 حجره عرضه صنایع دستی شهر نصف جهان در دو طبقه اطراف میدان واقع شده است.
امروز میدان امام به عنوان یکی از جاذبه های ارزشمند گردشگری اصفهان برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی و محل عرضه سوغات اصفهان است.
این میدان از نخستین آثار ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.