به گزارش ایرنا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان دوشنبه شب به خبرنگاران گفت: سه پایگاه امداد شهری از جمله طرح هایی بود که امروز در آئینی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه دور همزمان با سایر نقاط کشور در این منطقه راه اندازی شد.
دکتر حسین ریاحی تشریح کرد: پایگاه پنج کاشان، پایگاه دوم آران و بیدگل و پایگاه نوش آباد، واحد متمرکز ارتباطات دانشگاه، مرکز جدید فرماندهی عملیات بحران (EOC)، مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC)، برنامه اتوماسیون عملیاتی پیش بیمارستانی و برنامه تله کاردیولوژی طرح هایی هستند که در این منطقه به بهره برداری رسیدند.
وی بیان کرد: جهت استفاده از برنامه تله کاردیولوژی (بررسی عملکرد قلب از راه دور) 25 دستگاه مانیتور تله کاردیولوژی برای آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری شد که بیش از 900 میلیون ریال آن از ردیف های ابلاغی فوریت های پزشکی کشور تامین شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان افزود: اجرای برنامه اتوماسیون عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی برای تمام پایگاه ها و آمبولانس های 115 نیز با اعتبار سه میلیارد ریال اجرا شد که 2 میلیارد و 150 میلیون ریال آن ردیف های ابلاغی فوریت های پزشکی کشور بود.
او اضافه کرد: راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با اعتبار 600 میلیون ریال از محل درآمدهای اختصاصی این دانشگاه تامین اعتبار شد.
ریاحی عنوان کرد: همه واحدهای ارائه دهنده خدمات فوریت های پزشکی در بیمارستان ها با راه اندازی این مرکز از طریق انتقال تصویرها به صورت زنده پایش شده و به صورت مداوم مداخلات درمانی نظارت و هدایت خواهد شد.
وی ادامه داد: تجهیز و راه اندازی محل جدید مرکز فرماندهی عملیات (EOC) و مرحله نخست انبار بحران دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با اعتبار 500 میلیون ریال از محل ردیف های ابلاغی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه صورت گرفت.
به گفته ریاحی، شهرستان کاشان دارای 15 پایگاه فوریت های پزشکی (پنج پایگاه شهری و 10 پایگاه جاده ای) و شهرستان آران و بیدگل نیز دارای پنج پایگاه (2 پایگاه شهری و سه پایگاه جاده ای) است.
جمعیت نزدیک به 470 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.