به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور روز دوشنبه در دومین همایش استانی کوثر ولایت ویژه بانوان شاعر استان اصفهان گفت: مسئولان در سال های گذشته نتوانستند کمبودها را برطرف کنند و جز اردستان، شهرهای زواره و مهاباد نیز فاقد زیرساخت های لازم فرهنگی هستند.
وی افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی در گذشته برای ساخت سینما در اردستان اقدام کرده بود اما به دلیل مشکلات گوناگون مالی و شخصی طرح ناتمام ماند؛ امید می رود موضوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد.
فرماندار اردستان با اعلام آمادگی جهت رفع مشکلات اداری این طرح ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به هنر و از جمله شعر صورت گرفته و شاعران و هنرمندان ارزشی به دست آوردند که در دیگر کشورها کمتر شاهد آن هستیم.
او اضافه کرد: اردستان هم در این میان دارای تاریخ و تمدن ویژه ای است و در دوره های مختلف صدها نفر از ادیبان، شاعران، نویسندگان و فرهیختگان از این شهرستان به کشور معرفی شدند و از این رو مسئولان فرهنگی باید توجه بیشتری به حوزه فرهنگ و هنر آن داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این همایش ادبیات را یکی از ارزشمندترین و با شکوه ترین حوزه های تربیتی و انسان ساز عنوان کرد و گفت: حضور افراد فرهیخته، ادیبان و شاعران در صحنه های مختلف انقلاب مشهود بوده و به ویژه بانوان با سروده های انقلابی، فرهنگی و مذهبی نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه ایفا کردند.
حجت الاسلام محمدعلی انصاری افزود: تاریخ ایران پر از سعدی، حافظ، رودکی و مولاناست؛ شاعرانی که با ذهن نواور و روحی لطیف معنا را با واژه های زیبا در قالب سروده ها به دیگران منتقل و نقش اساسی در تربیت بشر داشتند و از این رو اگر سرودها در خدمت تربیت اخلاقی قرار گیرد، ارزشمند است.
وی بیان کرد: همه حوزه ها در ایران پس از پذیرش اسلام متاثر از کتاب قرآن کریم، زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده و شاعران نیز به استناد آیه های نورانی و تعلیم های دینی با سرودن شعرهای آئینی و مذهبی نقش مهمی در ترویج و انتشار مبانی دینی و تربیتی اسلامی داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ارزش والای زن در اسلام اضافه کرد: بانوان امروز بیش از پیش در حوزه شعر و ادب ورود کردند، اثرهای فاخری نیز به جامعه عرضه کرده و کتاب های زیادی نگاشتند.
به گفته فضل الله بصیرت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان، 70 اثر در مجموع به دبیرخانه همایش کوثر ولایت فرستاده شده بود که در نهایت سه نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.
پنج نفر دیگر از منتخبان هیات داوران نیز سروده های های خود را در این همایش خواندند.
دومین همایش استانی کوثر ولایت ویژه بانوان شاعر استان اصفهان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان برگزار شد.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.