به گزارش ایرنا، این لایحه روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح و به تصویب این شورا رسید.
مرحله اول پروژه مجموعه پل ها و میدان استقلال مرداد امسال در ورودی شمال غرب اصفهان به بهره برداری رسید.
این طرح در ورودی شمال غرب اصفهان و محل تلاقی مسیر سه شهرستان اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر با اعتبار یکهزار و 500 میلیارد ریال در دو مرحله به اجرا درآمده است.
عملیات اجرایی میدان استقلال در مرداد سال 94 با هدف ساماندهی ترافیکی و بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش ترافیک مناطق 2 و 12 شهرداری اصفهان آغاز شد.
میدان استقلال دارای هفت ورودی از خمینی شهر، دهنو، بزرگراه آزادگان، خیابان استقلال، خیابان امام خمینی(ره) و دانشگاه صنعتی است.
احداث تقاطع پنج سطحی میدان استقلال شامل میدان با سه پل همسطح، 2 پل موازی روگذر، پل قطار شهری، پل زیرگذر و پل رمپ جهتی(چپگَرد) است که مسیـر دسترسی به خیابان استقلال، بلوار امام خمینی، بلوار دانشگاه صنعتی اصفهـان، بزرگراه آزادگان و خیابان محمود آباد را فراهم می کند.
همچنین پل های موازی روگذر در هفت متری زمین برای اتصال خیابان امام خمینی به اتوبان آزادگان و یک روگذر با ارتفاع 14 متر برای اتصال بلوار دانشگاه صنعتی به بلوار آزادگان و یک زیرگذر در بلوار دانشگاه صنعتی و میدان اصلی با عرض عبور 16 متر، به شعاع 90 متر احداث شده است.
تقاطع غیرهمسطح استقلال، نقطه آغاز عملیات اجرایی حلقه چهارم ترافیکی اصفهان محسوب می شود.
با اجرای مجموعه پل‌ها و میدان استقلال، یکهزار و 600 متر از طول حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان نیز احداث می‌ شود.
از جمله دیگر مصوبات امروز شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد انتقال مبلغ 34 میلیارد ریال از اعتبار ردیف بدنه سازی شرق چهارباغ عباسی به ردیف اعتباری پروژه کف سازی چهارباغ و طرح 6 نفر از نمایندگان شورای شهر اصفهان با عنوان 'توسعه صنعت فیلمسازی در اصفهان' با هدف تبدیل اصفهان به یکی از قطب های فیلمسازی کشور و جذب سرمایه‌گذاران این بخش برای تولید فیلم (سینمایی، مستند، داستانی و سریال) در اصفهان، بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه باردیگر بر رعایت حقوق مردم اصفهان نسبت به توزیع آب تاکید کرد و افزود: حقآبه و دِین مردم و کشاورزان اصفهان فراموش ‌شدنی نیست و در هر شرایطی باید ادا شود.
فتح الله معین افزود: امیدوار بودیم که بارندگی‌ها بتواند به تأمین آب شهر منجر شود که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.
وی اضافه کرد: اکنون امیدواریم که در سال آینده با تدبیر مسئولان امکان تأمین آب شرب وجود داشته باشد.
یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکری به شهرداری این کلانشهر، گفت: شهرداری اصفهان و شرکت ها و سازمان های تابعه این نهاد باید از اقدام های خود برای تبدیل شدن اصفهان به شهر دوستدار نیروی خورشیدی به شورا گزارش دهند.
کوروش خسروی افزود: البته این گزارش باید در بهمن ارائه می شد.
وی اضافه کرد: مصوبه استفاده از نیروی خورشیدی در 16 آذرماه امسال در شورای شهر اصفهان مصوب شد و در این زمینه قرار بود شهرداری این کلانشهر طی 2 ماه گزارشی از اقدامات انجام شده به شورا ارائه دهد.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین گفت: انتشار متن کامل بودجه 97 شهرداری اصفهان برای عموم شهروندان از مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان است که باید هرچه سریع تر انجام شود.
ت/ 7153 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.