به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان گفت: آمریکا و انگلیس با ابراز نگرانی حضور ایران در منطقه را مخرب اعلام کردند در حالی که ناوگان آنها از هزاران کیلومتر دورتر وارد منطقه شده است.
وی با بیان اینکه ایران برای حضور منطقه خود از کسی اجازه نمی گیرد افزود: جنگنده های سعودی در روزهای گذشته دهها بار شهرهای یمن را بمباران کردند اما مقامات انگلیس و مدعیان دروغین حقوق بشر با آغوش باز از آنها استقبال می کنند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیر اوقاف کشور سوریه اشاره کرد و گفت: محور مقاومت از تهران تا سوریه و لبنان امتداد یافته در حالی که قطعنامه های بین المللی و راهکارهای سیاسی نتوانسته قدس شریف را پس از 60 سال آزاد کند.
او اضافه کرد: آمریکا قصد دارد شمال و شرق سوریه را از آن کشور جدا کند و در این راستا از 10 هزار نفر از مخالفات دولت سوریه حمایت می کند.
آیت الله نمازی در ادامه عفت و حجاب، اخلاق، همسرداری، خانه داری، فرزند پروری، بذل و بخشش، عبادت، ساده زیستی، پارسایی و ولایتمداری را از جمله ویژگی های حضرت فاطمه الزهرا (س) عنوان کرد و گفت: بانوان به ویژه دختران جوان، دانش آموزان و دانشجویان دختر باید از این الگوهای نمونه زن مسلمان پیروی کنند.
وی افزود: افزایش طلاق و سست شدن بنیان خانواده ها به دنبال تبلیغات سوء علیه اخلاق و ارزش ها و ترویج فساد به وجود آمده که باید در این راستا دختران جوان با فلسفه حجاب و وظیفه های بانوان توجیه شوند.
امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 مبنی بر تاسیس بنیاد شهید عنوان کرد: مسئولان و کارکنان بنیاد شهید مورد قدردانی هستند اما باید تلاش کنند تا خانواده شهدا و جانبازان به عنوان امانت های انقلاب هیچ مشکل و دغدغه ای در زندگی نداشته باشند.
او با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت سید جمال الدین اسدآبادی نیز بیان کرد: نسل جوان به ویژه در حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید با شخصیت این عالم فقیه و مجاهد و زمان شناس آشنا شوند و زندگینامه وی را به عنوان نماد مبارزه با استعمار و استبداد مطالعه کنند.
آیت الله نمازی همچنین گفت: حادثه های تاسف باری در برگزاری آئین چهارشنبه سوری سال های گذشته رخ داده که باید پدران و مادران با مراقبت از نوجوان ها و جوان ها پیشگیری کرده و نیروهای انتظامی نیز از همه توان برای مقابله با تولید و توزیع کنندگان ترقه ها و مواد آتش زا استفاده کنند.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.