به گزارش ایرنا این افراد که گفته می شود از کشاورزان شرق اصفهان بودند، پیش از ظهر امروز جمعه با حضور در اطراف روستای باقرآباد از توابع ورزنه در شرق اصفهان در اقدامی اعتراضی به مشکل کمبود آب،قصد تخریب تاسیسات انتقال آب زاینده به یزد را داشتند.
به گفته منابع مطلع این افراد قبل از هرگونه اقدام با مقابله یگان ویژه و نیروهای انتظامی و پرتاب گاز اشک آور روبه رو و پراکنده شدند.
برخی منابع آگاه از مجروح شدن چهار تا پنج نفر در این اعتراضات خبر دادند که به گفته آنها یکی از این افراد مجروح برای درمان به بیمارستان های اصفهان منتقل شده است.
همچنین بر اساس گزارش های رسیده، افراد معترض در محل تاسیسات آب انتقالی یزد به برخی از تاسیسات شبکه برق و تیرهای برق آسیب رساندند که باعث اختلال در شبکه برق رسانی و آب رسانی ورزنه شده است.
بر اساس گزارش های رسیده جمعی از مسئولان استان از جمله از فرمانداری و نیروی انتظامی استان برای آرام کردن آنها در این محل حضور یافتند.
در سال91 نیز گروهی از کشاورزان شرق اصفهان اقدام به شکستن لوله های انتقال آب زاینده رود به یزد کردند که منجر به درگیری آنها با نیروی انتظامی و مجروح شدن تعدادی از آنها شد.
ورزنه، شهری از توابع بخش بن ‌رود اصفهان و در فاصله 110 کیلومتری شرق اصفهان است.
این شهر با حدود 14 هزار نفر جمعیت در نزدیکی تالاب بین‌ المللی گاوخونی قرار دارد.
شغل بیشتر مردم شرق اصفهان از جمله ورزنه، کشاورزی است، کشاورزان این بویژه در پایین دست زاینده رود ، چند سالی است که به علت کمبود آب و خشک شدن زاینده رود با مشکلات معیشتی روبه رو هستند.
ت/3011 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.