به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز سه شنبه به نقل از ابراهیم نوروزی افزود: از این سطح فضای سبز 120 هکتار آن در اختیار دانشگاه اصفهان قرار دارد .
نوروزی اظهار کرد: سرانه فضای سبز دانشگاه اصفهان به ازای هر نفر 72 متر مربع و با در نظر گرفتن دانشگاه علوم پزشکی 52 متر مربع است.
وی با اشاره به پنج هزار متر مربع باغچه های گل و گیاه فصلی در دانشگاه اصفهان گفت: درختانی با قدمت 50 سال به بالا و گونه های نادری از جمله درخت نمدار و سوفورا در باغ مطالعه خواهران این دانشگاه وجود دارد.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده از سال 1393 برای حفظ و توسعه این فضای سبز افزود: استفاده از گونه های مقاوم به خشکی، کم آبی، آفات و بیماری و جایگزین کردن گیاهان دارویی به جای گل های زینتی و فصلی از جمله این اقدام هاست.
نوروزی افزود: جایگزین کردن سامانه جدید آبیاری تحت فشار (قطره ای، بارانی و زیر سطحی)به جای سامانه سنتی (غرقابی)، استفاده ازآب های زه و پساب خاکستری استحصال شده در آبیاری عرصه های فضای سبز، تغییر ساعت و شیوه های آبیاری بصورت نوین، لحاظ و رعایت همه اصول کاشت و داشت مبتنی بر محدودیت های موجود و کمبود آب از دیگر اقدام های اداره فضای سبز دانشگاه اصفهان است.
وی با اشاره به فعالیت حدود 60 نفر در بخش فضای سبز دانشگاه افزود: روش های علمی و بیولوژیک برای مبارزه با بیماری ها و آفات به جای سموم شیمیایی نیز در این دانشگاه استفاده شده است.
همچنین امروز سه شنبه 15 اسفند طرح فضای سبز سلف 'اختران بی نشان' با مساحتی بالغ بر یک هکتار و هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و با مشارکت شهرداری و سازمان پارک های شهرداری اصفهان با کاشت گونه های مقاوم به کم آبی با شیوه های جدید آبیاری تحت فشار در دانشگاه اصفهان بهره برداری شد.
دانشگاه اصفهان بهمراه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جنوب کلانشهر اصفهان قرار دارند که مجموع دانشجویان آنها حدود 25 هزار نفر است.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.