حسین صادقیان روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: مصرف بنزین در 11 ماه امسال در استان اصفهان به یک میلیارد و 916 میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.59 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: مصرف نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره(مازوت) در مدت مذکور در استان، کاهش یافته که بیشترین نرخ کاهش مربوط به نفت سفید است.
صادقیان، میزان مصرف نفت سفید در 11 ماه امسال را 32 میلیون و 276 هزار لیتر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32.79 درصد کاهش یافته است.
مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان افزود: مصرف نفت کوره(مازوت) نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.75 درصد کاهش یافته و به 62 میلیون و 190 هزار لیتر رسیده است.
نفت کوره یا مازوت بیشتر به عنوان سوخت در نیروگاه ها استفاده می شود اما از حدود سه سال گذشته بمنظور کاهش آلودگی هوا، مصرف این سوخت در نیروگاه های اصفهان ممنوع شده است.
صادقیان میزان مصرف نفت گاز(گازوئیل) در این مدت را 2 میلیارد و 342 میلیون لیتر اعلام و خاطرنشان کرد: مصرف نفت گاز نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.82 درصد کاهش یافته است.
کارشناسان مسائلی مانند افزایش خودروهای شخصی و تک سرنشین و تمایل به استفاده از وسایط نقلیه شخصی به جای وسایط نقلیه عمومی را از جمله دلایل افزایش مصرف سوخت عنوان کرده اند.
حدود 250 جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و 150 جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال است.
ت/3011/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.