به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه،بهرام سبحانی در بیستمین سمپوزیوم فولاد ایران، با بیان اینکه گفته شده که کشورهای پیشرفته صنعتی صنعت فولاد خود را محدود می‌ کنند و تولیدات خود را در کشورهای دیگر پی می‌گیرند؛ افزود: اما امروز شاهدیم که برخی از کشورهای پیشرفته برای حمایت از صنعت فولاد خود تعرفه های سنگینی برای واردات فولاد وضع می‌کنند.
وی گفت: امروز روند تولید فولاد در کشورهای پیشرفته صنعتی اگر افزایشی نبوده، کاهشی هم نیست.
مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه قطب تولید فولاد باید عوض شود، گفت: امروز بسیاری از کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد که مواد اولیه و زیرساخت حمل‌ونقل دریایی ندارند، در مقایسه با برخی از کشورها که از مزیت سنگ آهن، زغال سنگ، منابع انرژی، گاز و نیروی انسانی برخوردارند با محدودیت های زیادی روبرو هستند.
سبحانی افزود: اما امروز کشورهای صنعتی دنیا با تمامی محدودیت ها و عدم برخورداری از این مزیت ها، با سرمایه گذاری در سایر کشورهای دارای مزیت، همچنان برای باقی ماندن در گردونه رقابت و توسعه اقتصادی، تولید فولاد خود را ارتقا می دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تأکید بر تولید فولاد بدون ضایعات (zero waste) است، گفت: دیگر در صنعت فولاد چیزی به نام پسماند و ضایعات وجود ندارد تا جایی که از بازیافت سرباره های فولاد در صنایع مختلفی ازجمله صنعت سیمان استفاده می شود.
سبحانی با بیان اینکه توسعه صنعت فولاد کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد اظهار کرد: در افق چشم انداز صنعت فولاد کشور تولید ۵۵ میلیون تن فولاد هدفگذاری شده و در صورت محقق شدن این هدف، در کشور به ۳۵ میلیون تن فولاد نیاز داریم.
وی گفت: باید از هم اکنون با رویکرد صادرات و حضور در بازارهای جهانی توسعۀ صنعت فولاد کشور را دنبال کنیم.
سبحانی از تولید با قیمت رقابتی، کیفیت مطلوب محصول، دسترسی به بازارهای بین المللی و تولید کالا با ارزش افزوده بالا به عنوان ضرورت های صادرات یاد کرد و گفت: بسیار اهمیت دارد که سرمایه گذاری‌های آینده برای تولید محصولاتی در نظر گرفته شود که در بازارهای جهانی خریدار داشته باشد.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در راستای ایجاد زیرساخت برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور باید در مسیری حرکت کنیم که فولاد باکیفیت ایرانی بصورت یک برند خوشنام در جهان مطرح شود.
وی با بیان اینکه بازارهای جهانی باید برای استفاده از فولاد باکیفیت تولید شده در ایران حساب ویژه ای باز کنند گفت: برای تولید ۲۵ میلیون تن فولاد صادراتی باید از همین امروز شروع کنیم.
سبحانی افزود: وجود نیروی جوان، نیاز به اشتغالزایی، بهره مندی از معادن غنی و مواهب خدادادی در کشور از جمله سنگ آهن و زمینه های مناسب توسعه برای تأمین نیاز بازار داخل و حضور در بازارهای صادراتی، توسعۀ صنعت فولاد را مستعد و توجیه پذیر کرده است.
همزمان با برگزاری این سمپوزیوم 2 روزه که با حضور مؤثر گروه فولاد مبارکه و ۳۵۱ شرکت داخلی و خارجی با همت انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، نمایشگاهی هم از آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی در زمینه های مختلف نرم افزار و سخت افزار مورد استفاده در صنعت فولاد و صنایع وابسته برپا شد که در آن شرکت های هلدینگ فولاد مبارکه و دیگر شرکتهای داخلی و خارجی محصولات خود را به نمایش گذاشتند.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
7150 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.