به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی عصر جمعه گذشته در آیین بهره برداری از 15 واحد آپارتمانی مسکونی اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان افزود:رضا خان سر سلسله منحوس پهلوی چون با اصل و اساس دین مخالف بود و در نابود کردن موقوفات نقش بسزایی داشت.
وی افزود: رضا خان همچنین با روضه خوانی در ایام محرم مخالفت می کرد و مردم مجبور بودند مخفیانه اقامه عزای حسینی را در منازل و دور از چشم ماموران حکومتی انجام دهند.
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی همچنین به اصلاحات ارضی زمان محمد رضا پهلوی اشاره کرد و گفت:این رژیم با این اصلاحات غلط انداز دستور داد همه رقبات موقوفاتی که در اجاره کشاورزان بود به مالکیت کشاورزان در آید که پس از انقلاب امام خمینی(ره) دستور دادند این اسناد باطل است و باید به موقوفه برگردد که این کار انجام شد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین به نقش مهم امامزادگان درگسترش فرهنگ دین و تشییع اشاره کرد و با تاکید برعمران آبادانی این اماکن گفت: دیگر مذاهب چنین امکانی ندارند و برخی مانند رژیم آل سعود برای نابودی و تخریب اماکن مذهبی تلاش میکنند.
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در ادامه با قدردانی از تلاش و اقدامات دست اندرکاران سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور، گفت:این مجموعه اکنون به یک سازمان پویا بخصوص در امر احیای موقوفات تبدیل شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این آیین گفت : این سازمان در سه حوزه وقف، مدیریت امامزادگان و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان ها، استان ها و مسابقات کشوری و بین المللی انجام وظیفه می کند.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین علی محمدی با اشاره به اهمیت وقف گفت :موقوفات بصورت امانت الهی در اختیار همه ما و مسئولان است و باید دست به دست هم بدهیم تا حقوق این امانت براساس نیت واقفان به خوبی در جامعه ادا شود.
وی همچنین از حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی که در ساخت و آماده سازی 15 واحد آپارتمانی مسکونی موقوفه حاج حسن شهریاری اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان به عنوان یک عمل خیر مشارکت داشته و اعیانی 9 واحد را برای استفاده طلاب و علمای حوزه علمیه وقف کردند قدردانی کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان نیز در زمینه بهره برداری از پروژه 15 واحد آپارتمانی مسکونی موقوفه حاج حسن شهریاری گفت:این پروژه در زمینی به مساحت 900 متر مربع و زیر بنای 2هزار مترمربع در سه طبقه پنج واحدی بنا شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری با اشاره به اینکه ساخت این بنا بالغ بر 20 میلیارد ریال با مشارکت این اداره و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی هزینه شده است گفت:9 واحد اعیانی این واحدهای مسکونی با توجه به برآورد هزینه ازسوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برای استفاده طلاب و علمای حوزه علمیه گلپایگان وقف شد.
در شهرستان گلپایگان 950 موقوفه با دو هزار و 700 رقبه و 40 امامزاده و بقعه تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان قرار دارد.
شهرستان گلپایگان با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفردر 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.