به گزارش ایرنا، آیت الله سید ' یوسف طباطبایی نژاد ' در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به 13 جمادی الثانی روز رحلت حضرت ام البنین (س) مادر حضرت ابوالفضل عباس (ع) افزود: این بانوی بزرگوار همسر اولین امام شهید (( حضرت علی (ع) )) و چهار پسر شهید است که پسران شهیدش در کربلا به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به اینکه روز رحلت این بانوی اسلام برای تکریم مادران و همسران شهدا انتخاب شده است، اظهارکرد: جا دارد که مادران و همسران شهدا در این روز تکریم شوند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سالگرد تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در 14 اسفند سال 1357 گفت: اوایل انقلاب در نهم اسفند امام دستور تاسیس بنیاد مستضعفان و جانبازان را صادر کرد و چهاردهم همان ماه نیز دستور تشکیل کمیته امداد را برای کمک و رسیدگی به فقرا صادر نمود.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز روز احسان و نیکوری نامگذاری شده و این نهاد عملکرد بسیار خوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه در آستانه سال نو شمسی قرار داریم بر کمک کردن به فقرا و نیازمندان در آستانه سال نو تاکید کرد و گفت: هر کار خوب خدا پاداش و ثواب دارد و باید در حد توان به نیازمندان کمک کنیم که در این پیوند بستگان و نزدیکان در اولویت قرار دارند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه به رغم رکود، بازارها برای خرید شب عید پرجمعیت است در عین حال گفت: یک عده توان مالی ندارند و باید با کمک به نیازمندان نگذارید این قشر، خجالت فرزندان را بکشند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین به هفته منابع طبیعی و روز درختکار ی اشاره کرد و گفت: این هفته از 15 اسفند شروع می شود و باید از فضای سبز و درختان بخوبی نگهداری کنیم.
وی با اشاره به احدیث و رویات درباره درختکاری گفت: هر درختی که کاشته می شود، میوه و سایه آن صدقه محسوب می شود حتی اگرخشک باشد و چوب آن مورد استفاده قرار گیرد.
امام جمعه اصفهان در خطبه اول نماز نیز به موضوع ازدواج، همسر خوب و تاثیر وراثتی و تربیتی آن در فرزندان اشاره کرد و گفت: انتخاب همسر خوب به مردان سفارش فراوان شده است زیرا همسر خوب نقش مهمی در تربیت فرزند دارد.
8114 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.