مهدی عالیپور روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: کارت همیار طبیعت به این دسته از دانش آموزان اختصاص یافته تا اینکه با مسئولان برای حفظ مراتع و فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی همکاری داشته باشند.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری برای حفظ مراتع از سنین کودکی باید انجام شود و مشارکت مردمی دغدغه های مسئولان منابع طبیعی را برای حفظ این عرصه ها کاهش می دهد .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تیران و کرون ادامه داد: تعامل و همکاری بین سازمان های مردم نهاد دوستدار طبیعت و گردشگری در این شهرستان در راستای حفظ منابع طبیعی وجود دارد و یک نفر روحانی به عنوان سفیر انفال برای تبیین اهمیت و جایگاه حفظ مراتع فعالیت تبلیغی انجام می دهد.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 100 بهره بردار با 45 هزار دام در مراتع این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: این بهره برداران نیز برای حفظ مراتع با منابع طبیعی همکاری دارند که در هفته منابع طبیعی از 20 بهره بردار نمونه تجلیل خواهد شد.
عالیپور همچنین از اجرای پروژه جنگل کاری و کپه کاری در تیران و کرون نیز خبرداد و گفت: جنگل کاری و کپه کاری در 280 هکتار از اراضی این شهرستان با اعتبار 600 میلیون رعایت برای حفظ مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک در حال انجام است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های هفته درختکاری گفت: توزیع سه هزار و 300 نهال درخت مثمر و غیرمثمر، اجرای مانور یگان حفاظت، همایش غرق بانان، سخنرانی در مدارس و همایش روز درختکاری از جمله برنامه های این هفته در شهرستان تیران و کرون است.
مجموع مساحت اراضی شهرستان تیران و کرون 172 هزار هکتار است که 130 هزار هکتار آن را عرصه های ملی و دولتی و 41 هزار هکتار آن را زمین های زراعی، باغی و مستحدثات تشکیل می دهد.
شهرستان تیران و کرون با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان است.
ت. 7131 / 602
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.