محمد رضا لعلی شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ بیکاری استان اصفهان در پاییزامسال در مقایسه با فصل بهار و تابستان به ترتیب 2.4 و 0.3 واحد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: متوسط نرخ بیکاری استان اصفهان در سه فصل گدشته سال 96 حدود 14.6 درصد بوده که در مقایسه با سه فصل نخست پارسال که حدود 15.3 درصد بود، 0.7 درصد کاهش یافته است.
لعلی تاکید کرد: متوسط نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در سه فصل اول سالجاری در مقایسه با دوره مشابه سال 95 حدود 1.1 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان سالجاری به 14 درصد رسید که در مقایسه با تابستان سال گذشته حدود 3.4 درصد کاهش یافت.
میانگین نرخ بیکاری در کشور حدود 11.5 درصد است.
کارشناسان، دلایلی مانند بالا بودن نرخ مهاجرت و خشکسالی یک دهه گذشته را از جمله دلایل بالاتر بودن نرخ بیکاری استان اصفهان در مقایسه با متوسط کشوری می دانند.
دولت دوازدهم در سالجاری اجرای طرح های جدیدی مانند 'اشتغال فراگیر' را برای اشتغالزایی و با تعهد ایجاد نزدیک به یک میلیون فرصت شغلی در کشور اجرا کرده است که سهم استان اصفهان از این تعهد، حدود 90 هزار شغل است که تاکنون حدود 50 درصد آن تحقق یافته است.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون جمعیت دارد و با بیش از 9 هزار واحد تولیدی، یکی از صنعتی ترین استان های کشور محسوب می شود.
ت/3011/ 6022 / 888
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.