به گزارش ایرنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی در جلسه هیات مدیره سازمان قطارشهری این کلانشهر افزود: در چهارماه گذشته به اندازه چهار سال در خط یک قطارشهری اصفهان کار شده و امروز اتفاق های خوبی درحال وقوع است.
وی افزود: تأکید من به مسئولان سازمان قطارشهری این است که کیفیت کار در ساخت ایستگاه‌های مترو، فدای سرعت نشود و ایستگاه‌ها در کیفیت مناسبی تکمیل شده و به بهره‌ برداری برسد.
مشاور عالی شهردار اصفهان نیز دراین جلسه گفت: فعالیت‌های عمرانی قطارشهری در خیابان چهارباغ عباسی انجام شده و امکان باز شدن مسیر شرقی و غربی این خیابان وجود دارد.
شعرباف افزود: با این کار، فعالیت‌های کارگاهی به رفوژ میانی خیابان چهارباغ عباسی خلاصه می‌شود و فنس‌های خیابان باز خواهد شد.
وی اضافه کرد: ایستگاه امام حسین(ع) در دروازه‌ دولت اصفهان، تا پایان سال با دسترسی شمال شرقی در محل پمپ بنزین سابق، در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
شعرباف اضافه کرد: ورودی دیگر این ایستگاه نیز در سه ماه نخست سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری می ‌رسد.
وی ادامه داد: فعالیت اجرایی ایستگاه انقلاب به منظور مسافرگیری نیز تا پایان سال به پایان می‌رسد و در دسترسی غربی خود در ابتدای خیابان عباس‌آباد آماده پذیرایی مسافران خواهد بود.
شعرباف درباره ایستگاه‌های باقیمانده خط یک مترو نیز گفت: ایستگاه‌های دانشگاه، کارگر و صفه نیز تکمیل شده‌اند و ایستگاه کوی امام نیز تا پایان سال به شرط تأمین مالی تکمیل می‌شود.
وی افزود: امیدوارم که با تأمین مالی پروژه و‌رفع مشکلات موجود در این زمینه، گام‌هایی اساسی در این زمینه برداشته شود.
جلسه هیات مدیره سازمان قطارشهری کلانشهر اصفهان با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر و اعضای شورای اسلامی برگزار شد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب اصفهان می‌رسد؛ در این خط ۲۰ ایستگاه وجود دارد.
همچنین خط 2 قطارشهری که به خط غربی ، شرقی هم مشهور است از خمینی شهر شروع و پس از عبور از خیابان اشرفی اصفهانی (کهندژ) در منطقه زینبیه ختم می شود.
طول کل خط 2 قطارشهری اصفهان که در مرحله طراحی و اجراست ۲۴٫۴ کیلومتر و دارای ۲۳ ایستگاه است.
د / 7153/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.