به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری روز یکشنبه در نشست خبری شانزدهمین مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی افزود: 241 هزار و 211 نفردر کشور در شانزدهمین مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت می کنند که از این تعداد بیش از 29 هزار نفر مربوط به اصفهان است و از این حیث اصفهان بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.
وی تاکید کرد: استان اصفهان می تواند فعالیت های قرآنی در کشور پیشتاز و الگویی برای سایر نقاط کشور فعالیت کنند.
و بدین سبب توجه به شهرستان ها برای افزایش فعالیتهای قرآنی به طور ویژه در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد که همه باید در حوزه فرهنگ از هوای پاک فرهنگی استفاده کنند و با افزایش همکاری ها و تعامل ها زمینه بروز خلاقیت و استعدادهای فرهنگی را روزبه ‌روز بیشتر فراهم کنند.
به گفته وی یکهزار و 800 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان وجود دارد و اصفهان از لحاظ تعداد و تنوع فعالیتها در این کانونها در کشور رتبه نخست را دارد.
به گزارش ایرنا، شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی همزمان با سراسر کشور دهم تا هجدهم اسفند در استان اصفهان برگزار می شود.
حفظ کل قرآن، حفظ سوره های منتخب یا بخشهایی از قرآن، ترجمه و مفاهیم، مباحثی از نهج‌ البلاغه، گزیده صحیفه سجادیه، خطبه فدکیه، انس با قرآن به صورت الکترونیکی و درک معنا را از جمله رشته‌های این آزمون است.
زمان و زمان برگزاری آزمون کتبی رشته‌ ها در بخش حفظ قرآن را روز 10 اسفند ماه به صورت همزمان در 24 شهرستان استان و در اصفهان در مصلای بزرگ این کلانشهر خواهد بود.
آزمون شفاهی نیز از 12 تا 18 اسفند در سراسر استان و در شهر اصفهان در محل امامزاده ابوالعباس خوراسگان و مقبره علامه مجلسی واقع در کلانشهر اصفهان برگزار خواهد شد.
ت / 6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.