' حسین اکبری ' روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین مستقر در سر محیط بانی و ماموران انتظامی کلانتری چوپانان، این متخلف شکار و صید را همراه با لاشه یک راس کَل و بزغاله وحشی دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده همراه با سه نفر دیگر بوسیله یک دستگاه خودروی سواری پژو از جاده آسفالت مرز شمالی منطقه در حال تردد بود و پس از تعقیب و گریز دستگیر شد، افزود: سایر اعضای این گروه به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: پس از بازرسی خودرو فرد دستگیر شده ( پژو ) 14 عدد فشنگ چهار پاره کالیبر12، چاقو، لاشه یک راس کل و یک راس بزغاله وحشی کشف و ضبط شد.
اکبری افزود: پیگیری برای دستگیری سایر اعضای این گروه که متواری شده اند، ادامه دارد.
وی افزود: به استناد ماده 12قانون شکار و صید متهمان به جرم شکار غیرمجاز، داخل پناهگاه حیات وحش موجب پیگرد قانونی و ملزم به پرداخت 200 میلیون ریال خسارت به محیط زیست محیطی بابت شکار غیرمجاز یک راس کَل و یک راس بزغاله وحشی هستند.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین در 190 کیلومتری نائین با وسعتی افزون بر 320 هزار هکتار ، زیستگاه انواع وحوش و پرندگان در شرق استان اصفهان است.
تاکنون 43 گونه مختلف پستاندار، 32 گونه خزنده، 86 نوع پرنده بومی و 175 گونه پرنده مهاجر و فصلی در این منطقه شناسایی شده است.
این پناهگاه در زمره زیستگاه های گونه در معرض انقراض و کمیاب یوز پلنگ آسیایی به شمار می رود.
عباس آباد در 190 کیلومتری نائین وشهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
ت 7136 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.