به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان که در محل مصلای بزرگ این شهر برگزار شد افزود: مردم می دانند که انتقاد از مسئولان ربطی به حکومت ندارد و جمهوری اسلامی درواقع حکومت قرآن و خدا بر مردم است.
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب پس از راهپیمایی تماشایی 22 بهمن گفت: رهبر انقلاب از مردم تشکر کردند به خاطر اینکه آنها مطالبات خود از مسئولان و حتی اشخاص بیان کرده و این مسائل را از حکومت جدا می‌ کنند.
امام جمعه اصفهان افزود: مردم با بصیرت ایران از یک سو مشکلات و انتقادهای خود را از اشخاص که ربطی به حکومت ندارد اعلام می کنند و از سوی دیگر با چنگ و دندان نظام اسلامی را حفظ می کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به حادثه خیابان پاسداران تهران که منجر به کشته شدن تعدادی ازنیروهای بسیجی و انتظامی شد گفت:اعتقاد ما براین است که دست‌هایی در کار است و دشمنان می‌خواهند به هر شکل ممکن ایران را ناامن جلوه دهند.
وی اظهار کرد: آمریکای جنایتکار از امنیت ایران عصبانی است و از این کشور کینه دارد و به هرشکلی بدنبال ناامن نشان دادن ایران است و این در حالیست که در ایالت متحده آمریکا روزانه بیش از 50 مورد ناامنی گزارش می شود و در ناامنی اخیر در یکی از مدارس آن کشور، ترامپ خواست که مدیران مدارس اسلحه داشته باشند.
امام جمعه اصفهان با تشکر از نیروی انتظامی که با تدبیر عمل کرد و جلوی کشته شدن تعداد بسیاری از افراد را گرفت، از قوه قضاییه خواست تا با مسببان این حادثه هرچه سریع تر برخورد جدی کند که جریمه اسلام در این مورد اعدام است.
وی همچنین با تسلیت به خانواده جانباختگان سانحه سقوط هواپیما تهران - یاسوج گفت: این حادثه بسیار دردناک است با توجه به اینکه هنوز پیکر جانباختگان بطور کامل بدلیل شرایط نامناسب جمع آوری نشده و امید است از روز دوشنبه که هوا مساعد می شود کار جمع آوری پیکرها به سرعت انجام شود.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با یادآوری روز امور تربیتی گفت: با وجود پیشرفت های بسیار در عرصه های علمی و بخش های دیگر کشور ولی به لحاظ عدالت اجتماعی جهشی نداشته ایم.
وی تصریح کرد: مسئولان باید سعی کنند که عدالت اجتماعی در کشور برقرار باشد و در این میان به مسائل فرهنگی نیز توجه بیشتری داشته باشند.
ت/6994 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.