به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر روز پنجشنبه به خبرنگاران بیان کرد: افزون بر 200 میلیارد ریال زکات سال جاری در استان اصفهان جمع آوری شده و پیش بینی می شود تا پایان سال نیز به این رقم اضافه شود.
وی با بیان اینکه 70 درصد این زکات وارد زندگی افراد نیازمند شده افزود: مردم این استان در سال 1396 با پرداختن زکات سهم مهمی در کمک به مسئولان برای تامین هزینه زندگی نیازمندان داشتند.
رئیس شورای زکات استان اصفهان عنوان کرد: زکات جمع آوری شده به تامین هزینه مسکن، جهیزیه، درمان بیماران صعب العلاج، تامین هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان خانواده های نیازمند، تعمیر مسجدها، ساخت خانه عالم و نمازخانه مدرسه ها اختصاص یافته است.
او اضافه کرد: پیش تر سه هزار اصله درخت پسته نیز وقف شده و در اختیار شورای زکات قرار گرفته است که ثمره آن برای تهیه جهیزیه و تحصیل در اختیار نیازمندان قرار داده می شود.
حجت الاسلام رنجبر با اشاره به جمع آوری 80 میلیارد ریال در استان اصفهان طی سال گذشته گفت: هم اکنون 16 نفر روحانی به عنوان مسئول جمع آوری زکات در شهرستان های استان فعالیت می کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: شهرستان اردستان در سال های متمادی رتبه نخست پرداخت زکات را در استان اصفهان به خود اختصاص داده بود که به دلیل بروز خشکسالی، کاهش پرداخت زکات داشته که انتظار می رود با فعال شدن شورای زکات روستاها به جایگاه پیشین بازگردد.
رئیس شورای زکات استان اصفهان برای شرکت در جلسه شورای زکات اردستان به این شهرستان سفر کرده بود.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.