به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان 174 تخت خوابی 9 دی منظریه خمینی شهر افزود: باید سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه متقاعد شوند تا با تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای برنامه ای و پرستاران این مشکل را برطرف کنند.
وی با اشاره به مشکل کمبود پرستار در کشور گفت: بخشی از رضایتمندی مراجعه کنندگان در مراکز درمانی و بیمارستان ها به ارائه خدمت مربوط می شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران بطور عادی 2 برابر کار می کنند گفت: باید با کمک نمایندگان مجلس در این زمینه گشایشی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه بخاطر خطای فردی پیش آمده در چند ماه پیش (موضوع باز کردن بخیه صورت کودکی درمراجعه به یکی از بیمارستان های خمینی شهر) از مردم خمینی شهر عذرخواهی می کنم گفت: برای خدمت به مردم این شهرستان باید بیش از این تلاش کرد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر بیمارستانی زیبا، مجهز و با کادری مجرب آماده خدمت به مردم است گفت: این بیمارستان در کمتر از یکصد روز و کمترین زمان ممکن راه اندازی شد.
وی گفت: امیدواریم بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر هم زودتر بازسازی، نوسازی و تجهیز شود ‌.
وزیر بهداشت با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر با 350 هزار نفر جمعیت به 800 تخت بیمارستانی احتیاج دارد گفت: بیمارستان اشرفی با 96 تخت، بیمارستان 9 دی منظریه با 174 تخت و بیمارستان ساعی در آینده با 250 تخت نمی تواند کمبود تخت بیمارستانی این شهرستان را رفع کند و تا سال 1404 هنوز کمبود تخت خواهیم داشت و باید به فکر بیمارستان چهارم در این شهرستان باشیم.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تکمیل پروژه های دولتی بطور معمول حدود 20 سال بطول می انجامد گفت: بیمارستان ساعی خمینی شهر باید با همت خیرین تکمیل و تجهیز شود.
وی همچنین افزود: اورژانس بیمارستان 9 دی منظریه هم باید توسعه پیدا کند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه بخش کوچکی از کار بهداشت و درمان وابسته به ساختمان و تجهیزات است گفت: غمخواری، محبت و وظیفه شناسی در حد اعلای پرسنل بهداشت و درمان کشور وجود دارد.
قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد: در فرصت بعدی با همت خیرین شهرستان خمینی شهر، بیمارستان ساعی این شهرستان افتتاح و بیمارستان شهید اشرفی هم تجهیز و مرمت شود تا بتوانیم بخشی از نیاز مردم را تامین کنیم.
در حاشیه این مراسم سهیلا جورکش از قربانیان اسید پاشی در اصفهان با قدردانی از وزیر بهداشت، توسط دکتر قاضی زاده هاشمی مورد معاینه سرپایی قرار گرفت.
بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر با 10 میلیارد تومان هزینه و 174 تحت بیمارستانی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
شهرستان خمینی شهر اصفهان با 350 هزار جمعیت دارای هم اکنون دارای 224 تخت بیمارستانی است که به نسبت جمعیت برای رسیدن به حد مطلوب و استاندارد به 500 تخت دیگر نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت شب گذشته ( چهارشنبه شب ) وارد اصفهان شد و از مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی اصفهان بازدید کرد و در جریان روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی این مرکز درمانی قرار گرفت .
ت/6994/7150 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.