به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه به نقل از سرپرست مدیریت روابط عمومی این دانشگاه اعلام کرد: همراهان بیمار 65 ساله ای که در بخش روانپزشکی بیمارستان فارابی بستری بود و به دلیل آمبولی ریه فوت کرد دیروز سه شنبه با حمله به کادر درمانی و تجهیزات بیمارستان، با ضرب و شتم پزشک و پرستار، پزشک را مجروح و بیش از یک میلیارد ریال خسارت به بیمارستان فارابی اصفهان وارد کرده ‌اند.
کیانوش جهانپور گفت: با توجه به اهمیت موضوع امنیت جانی و روانی کادر درمانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از همان ساعت های اولیه حادثه، دستور لازم برای پیگیری قضایی جهت شناسایی فرد یا افراد خاطی و برخورد قانونی با آنها را صادر کرد.
وی با اشاره به اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موضوع را از طریق دادستان اصفهان پیگیری کرده است، افزود: در این واقعه، تهاجم فیزیکی و گفتاری به کارکنان بهداشت و درمان، وارد کردن خسارت به اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت در فضای بیمارستان تنها به جمع محدودی از کارکنان و بیماران بیمارستان فارابی اصفهان وارد نشده است و در صورت عدم برخورد مناسب، می تواند احساس ناامنی و بی پناهی را در بین کارکنان بهداشت و درمان ایجاد کند و این امر، خدمت رسانی به بیماران را دچار اختلال خواهد کرد.
جهانپور گفت: در این خصوص دادستان اصفهان نیز تاکید کرده که موضوع را پیگیری و اقدام مناسب قضایی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیگیری پرونده قضایی این مورد از سوی امور حقوقی دانشگاه با قاطعیت در حال انجام است، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده ضارب پزشک بیمارستان فارابی اصفهان شناسایی و بازداشت شده است.
مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی در شرق کلانشهر اصفهان بطور شبانه روز در زمینه های جراحی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، روانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه و اورژانس خدمات پزشکی و درمانی ارائه می کند.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.