هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یکشنبه در مسیر تهران به یاسوج در منطقه کوهستانی دنا از توابع شهرستان سمیرم ( 160 کیلومتری جنوب غربی اصفهان ) به کوه برخورد کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.
' محسن مهرعلیزاده ' استاندار اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: هنوز هیچیک از پیکرهای کشف شده از محل سقوط هواپیما به پایین کوه انتقال نیافته است.
وی با اشاره به اینکه از صبح امروز وزش باد در منطقه پادنا سمیرم محل سقوط هواپیمای یاد شده شدت یافته است، گفت: در چنین شرایطی امکان پرواز بالگردها برای انتقال اجساد از ارتفاعات امکانپذیر نیست و باتوجه به اینکه وضعیت جوی منطقه نیز نامناسب است، امدادگران و کوهنوردان تلاش می ‌کنند که پیکر جان‌ باختگان را بدون بالگرد و بوسیله امکانات و تجهیزات کوهنوری و امدادی به پایین منتقل کنند.
استاندار اصفهان بابیان اینکه ابر غلیظی ارتفاعات منطقه را پوشانده و باد شدیدی در حال وزیدن است، گفت: براساس مسئولان ستاد مدیریت بحران قرار است عملیات انتقال پیکر جان باختگان از طرف ' سی‌ سخت ' (جنوب دنا) انجام شود.
سی سخت مرکز شهرستان دنا و در 35 کیلومتری شمال غربی یاسوج قرار دارد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه صبح امروز 70 نفر از نیروهای امدادی و کوهنورد هم برای انتقال اجساد به این منطقه اعزام شدند گفت: امدادگران در حال طراحی روش مناسبی برای انتقال پیکر جان باختگان هستند .
وی توضیح داد: موقعیتی که هواپیما سقوط کرده تا قله حدود 200 متر فاصله دارد و این منطقه با شیب تند نزدیک به 90 درجه و پوشیده از برف است که رفتن به آنجا حتی برای کوهنوردان ماهر و گروه های متخصص کوهستان نیز بسیار دشوار است.
ت 6020/ 7150 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.