به گزارش ایرنا، حسن صرام روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وکالت افزود: اگر فرهنگ داشتن وکیل و وکیل خانواده در جامعه نهادینه می شد بسیاری از مشکلات مالی، اجتماعی و مسائل دیگر که اکثر آنها بدلیل کم آگاهی یا ناآگاهی مردم از قوانین حقوقی بوجود می آید، کاهش می یافت.
وی اظهار کرد: بر همین اساس در هفته وکالت سعی می شود که وظایف، اختیارات و نقش حرفه ای وکیل دادگستری به اطلاع مردم و مسئولان رسانده شود.
رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان افزود: از فرودین امسال تاکنون آمار ارجاع وکالت های معاضدتی در شعبه معاضدت این کانون بالغ بر سه هزار و 300 پرونده وکالت تسخیری و حدود 250 پرونده وکالت معاضدتی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: کانون وکلای اصفهان علاوه بر این، مشاوره های رایگانی در شوراهای حل اختلاف زندان مرکزی، بهزیستی و کمیته امداد نیز ارائه کرده است.
صرام با بیان اینکه شعبه معاضدت کانون به افراد بی بضاعت مشاوره رایگان می دهد، گفت: به مناسبت هفته وکالت، شعبه معاضدت کانون وکلا از یکم تا 20 اسفند به تمام اقشار جامعه، مشاوره رایگان ارائه می دهد.
وی یادآور شد: کانون وکلای اصفهان در سال 75 به عنوان اولین کانون در کشور تاسیس شد و هم اکنون 21 سال از فعالیت حرفه ای این مرکز می گذرد.
رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان افزود:هم اکنون حدود 2 هزار و 300 وکیل پایه یک دادگستری شامل 836 خانم و مابقی آقا و همچنین 400 کارآموز وکالت در این کانون عضو و مشغول فعالیت هستند.
نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز گفت: مردم باید در هر امری که امکان ایجاد اختلاف در آن وجود دارد، به یک مشاور حقوقی و وکیل دادگستری مراجعه کنند.
اسدالله اسلامی فارسانی، همچنین بر رعایت شان وکالت در جامعه تاکید کرد و افزود: وکلا در کنار قوه قضاییه و حامی مردم هستند و نباید نقش وکیل در جامعه تخریب و تضعیف شود.
عضو هیات مدیره و رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز با تاکید بر اهمیت استقلال وکیل و کانون وکلا گفت: وکیلی که وابسته به دستگاه قضایی باشد با تمام توان و بدون نگرانی می تواند بر اجرای صحیح قانون توسط قاضی محکمه نظارت کند.
محمدجعفری فشارکی افزود: با توجه به اینکه آموزش ها در دانشگاه ها برای تصدی امر وکالت کفایت نمی کند، فارغ التحصیلان رشته حقوق باید پس از شرکت در آزمون کانون و طی مراحل کارآموزی آن موفق به دریافت پروانه وکالت و فعالیت در این حرفه شوند.
از یکم تا هفتم اسفند هر سال از سوی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) به نام 'هفته وکالت' نامگذاری شده است.
گ/6027/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.