به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مومنیان دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کاشان گفت: دولت تدبیر و امید جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور تسهیلاتی در قالب طرح های کارورزی، اشتغال روستایی، مهارت آموزی و مشاغل خانگی اعطا می کند که باید نسبت به تحقق برش شهرستانی آن اقدام شود.
وی با اشاره به ثبت 2 هزار و 58 شغل ایجاد شده توسط دستگاه های اجرایی شهرستان کاشان در سامانه رصد اشتغال افزود: گرچه سهمیه متمرکزی در این زمینه تعیین نشده بود اما انتظار می رود در این زمینه تلاش بیشتری از سوی مسئولان صورت گیرد.
فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: انتظار می رود با اقدام های در دست اجرا برخلاف آمارسازی هایی که در گذشته صورت می گرفت، سطح اشتغال در شهرستان به صورت حقیقی افزایش پیدا کند.
او هزینه ایجاد یک فرصت شغلی را سه میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: اشتغالزایی در چنین شرایطی دشوار می نماید اما با استفاده از ظرفیت های موجود می تواند تسهیل شده و کاهش یابد.
مومنیان همچنین با اشاره به تعهد هر یک از دستگاه ها تصریح کرد: کاشان در قالب طرح کارورزی سهمیه 313 نفری داشت که تا کنون نزدیک به 10 درصد محقق شده که مطابق انتظارها نیست و باید در 20 روز آینده تا رسیدن به نتیجه موضوع پیگیری شود.
فرماندار کاشان با اشاره به نرخ بالای بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بیان کرد: درصد تحقق طرح کارورزی در این شهرستان پائین است که باید در این راستا گام های اجرایی مشخص تعریف شود.
او با اشاره به مشکلات گوناگون موجود در شرایط کنونی اضافه کرد: بیانات مقام معظم رهبری و همه توان کشور مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و به رغم وجود مشکلات، شرایط کنونی پذیرفتنی نیست و باید از همه ظرفیت ها به طور کامل در راستای سیاست های ابلاغی دولت بهره برداری صورت گیرد.
مومنیان گفت: طرح کارورزی فرصتی برای رفع بخشی از مشکلات اشتغال است و باید دانشگاه ها به نوبه خود در مورد مزیت های این طرح به دانشجویان اطلاع رسانی کنند و واحدهای گلابگیری، گلخانه ای، صنایع تبدیلی و دانش بنیان محل مناسبی برای حضور دانشجویان و پیوند بین دانشگاه و محیط کار واقعی است.
وی با تاکید بر اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار عنوان کرد: تحقق طرح در کاشان 114 درصد بوده که انتظار می رود با برنامه ریزی به 125 درصد برسد.
فرماندار ویژه کاشان با اشاره به محدودیت فرصت های شغلی و هزینه بالای ایجاد شغل برای دانش آموختگان دانشگاهی گفت: هدف از اجرای این طرح آموزش مهارت ها برای ایجاد توانایی در افراد برای اشتغال پایدار است و با توجه به ظرفیت ها در حوزه فنی و حرفه ای می توان گام های خوبی برداشت.
او اضافه کرد: 322 نفر نیز در بحث تسهیلات مشاغل خانگی سهمیه برای این شهرستان در نظر گرفته شده که تسهیلات مشاغل خانگی مستقل باید 25 درصد و مشاغل پشتیبان 75 درصد باشد.
مومنیان بیان کرد: عملکرد بانک ها در بخش مشاغل خانگی مستقل خوب بوده اما در مشاغل پشتیبان همچنان باید پرونده ها تا رسیدن به سقف تعیین شده پیگیری شوند.
وی همچنین به تحقق 75 درصدی سهم کاشان در بحث تسهیلات برنامه اشتغال فراگیر (طرح تکاپو) اشاره و تاکید کرد: بانک های عامل باید طرح های تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال را در شهرستان تعیین تکلیف کرده و پرونده های بیش از این مبلغ به استان فرستاده شود.
فرماندار کاشان در ادامه با اشاره به سهمیه 56 میلیارد ریالی این شهرستان در بحث تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اضافه کرد: برگزاری جلسه ای مشترک و تمهید روندی یکسان از سوی همه بانک ها در زمینه شرایط و فرایند پرداخت تسهیلات ضروری است.
بر اساس آخرین آمارها نرخ بیکاری در شهرستان کاشان 7.8 درصد اعلام شد.
این شهرستان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.