به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' علی اکبر ناطق نوری ' عصر سه شنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری(ره)، در خیمه گلستان شهدای اصفهان افزود: مرحوم حجت الاسلام مهدی مظاهری (ره) به غیر از خطبه ها، منبرها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی، فردی کوشا در انجام امور عام المنفعه، معتمد مردم و مرد عمل بود.
وی با اشاره به اینکه براساس آموزه های دینی، انسان ها دو نوع زندگی و مرگ دارند گفت: یک نوع زندگی مادی است که در کنار آن مرگ مادی نیز رخ می دهد و برای حیوانات و گیاهان می باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلت نظام اضافه کرد: حیات دیگر به نام حیات و مرگ معنوی است که ملاک آن زنده بودن و نفس کشیدن نیست و جامعه همواره از وجود این افراد حتی پس از مرگ، بهره مند می شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس مرحوم حجت الاسلام مهدی مظاهری نمرده و یادش در جامعه همواره زنده است.
حجت الاسلام ناطق نوری افزود: ملاک حیات معنوی شعاع وجودی، ثمر داشتن و به میزان موجی است که در طول حیات مادی خود ایجاد کرده است.
وی اظهارکرد: مرگ معنوی نیز وابسته به این نکته است که آیا این فرد در جامعه اثرگذار بوده است یا نه؟.
حجت الاسلام ناطق نوری ادامه داد: چه بسیار افرادی که 100 سال حیات مادی دارند اما به این دلیل که وجودشان بی‌ ثمر بوده و در جامعه اثر نداشته است، دارای مرگ معنوی هستند.
وی افزود: فردی که با ثروت و سرمایه دنیوی خود به جامعه کمک می کند و درخت پرثمر و سایه‌ داری را برای پس از مرگ خود کاشته، سود کرده است و این افراد با باقی الصالحاتی که در دنیا گذاشته اند، همیشه زنده هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خداوند در قرآن می‌ فرماید، هر مؤمن اعم از زن یاد مرد چنانچه عمل صالحی انجام دهد او را زنده کرده و به او حیات طیبه می‌ بخشیم و در آخرت بهتر از آنچه در دنیا انجام داده نصیب او می کنیم.
حجت الاسلام ناطق نوری تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام مهدی مظاهری (ره) قطعاً نمرده و صدقه های او همیشه جاری و باقی است و ایشان علاوه برخطبه ها، منبرها و مجالس وعظ، انسانی متوکل، نیکوکار، معتمد مردم و مرد عمل بود.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری از اساتید حوزه علمیه اصفهان و چهره ماندگار تبلیغ این استان 21 دی امسال به دلیل کهولت سن و تشدید وضعیت بیماری در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت.
حجت الاسلام و المسلمین مظاهری در سال 1310 در اصفهان متولد و از سال 1320 در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شد.
وی در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان انتخاب و طی مراسمی از او تجلیل شد.
برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در طول بیش از 60 سال، تأسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تأسیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، رئیس و مؤسس دارالقرآن الکریم استان اصفهان، تلاش برای تأسیس انجمن خیریه مددکاری امام زمان (عج) و موسسه خیریه ابابصیر اصفهان، فعالیت های گوناگون در زمینه نشر و ترویج معارف دینی، تحمل زندان و مبارزه با رژیم شاهنشاهی از جمله فعالیت های این چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان است.
8114/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.