محمد سلمانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد به محض روشن شدن هوا در بامداد دوشنبه حرکت خود به سمت ارتفاعات و قلل زاگرس میانی و بویژه قله معروف پازن پیر را آغاز کردند.
وی اظهار کرد: بلندی های دنا مملو از برف و بوران است و حرکت نیروهای امدادی و محلی با سختی انجام می شود.
وی با بیان اینکه 26 گروه کوهنورد حرفه ای نیز کارشان را در محدوده حادثه سقوط هواپیما آغاز کره اند، افزود: چهار فروند بالگرد نیز از ساعات اولیه امروز مشغول پرواز و گشت زنی در دامنه و ارتفاعات دنا هستند.
معاون جمعیت هلال احمر سمیرم ادامه داد: ساعت 8 و نیم صبح بالگرد اول به پرواز درآمد و ساعت 9 نیز بالگرد دوم پرواز خود را آغاز کرده است.
سلمانیان با بیان اینکه هنوز موفق به ارتباط با گروه های مردمی اعزام شده به ارتفاعات نشده ایم ابراز امیدواری کرد که محل سانحه با وجود بکارگیری همه امکانات از بالگرد و پهپاد گرفته تا امدادگران و نیروهای مردمی بزودی شناسایی و پیدا شود.
وی تأکید کرد: هنوز موقعیت دقیق بقایای هواپیما مشخص نشده است.
همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا، تعدادی از خانواده های مسافران هواپیمای سقوط کرده اقدام به حرکت به سمت ارتفاعات دنا کرده اند.
تعدادی از مردم و همچنین خبرنگاران و عکاسان تا ارتفاع حدود سه هزار متری رشته کوه دنا صعود کرده اند اما از این ارتفاع به بالا نیاز به تجهیزات خاص است که گروه های کوهنوردی و تخصصی در این زمینه اقدام کرده اند.
بالگردها و پهپادها نیز برای جستجوی باقی مانده هواپیما به پرواز درآمده اند اما وزش باد شدید و شرایط جوی اجازه مانور چندانی به آنها نمی دهد.
وزش باد شدید در منطقه پادنای بزرگ ادامه دارد و هوا در ارتفاعات و قله های مرتفع دنا همچون قاش مستان، پازن پیر مه آلود و ابرناک است.
رشته کوه دنا حدود 20 قله دارد که بلندترین قلهٔ آن، قله ب‍یژن 3 (قاش‌مستان)، چهار هزار و 409 متر ارتفاع دارد و در 35 کیلومتری شمال غربی یاسوج و حدود 200 کیلومتری جنوب سمیرم اصفهان قرار دارد.
هواپیمای تهران - یاسوج ساعت 8 صبح دیروز یکشنبه از تهران به مقصد یاسوج پرواز کرد که دقایقی پس از پرواز از صفحه رادار حذف شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی این هواپیما در محدوده دهستان پادنای سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرده است و نیروهای امداد و مردم از صبح دیروز تا کنون در حال جستجو برای یافتن بقایای هواپیمای مذکور هستند اما تاکنون هیچ نشانه ای از این هواپیما یافت نشده است.
پادنا یکی از دهستان های سمیرم در دامنه رشته کوه های دنا است.
ت/7147/8116/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.