به گزارش ایرنا، ' امیر کریمی ' عصر پنجشنبه در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در اصفهان با اشاره به اینکه تولید کنندگان، مصرف کنندگان، صنعت گران و همه مسئولان کشور در حال گلایه کردن و بیان مشکلات هستند، برضرورت بازنگری و اصلاح امور تاکید کرد.
وی اضافه کرد: بی شک راهی که تا کنون رفته ایم اشتباه بوده که به این وضعیت رسیده ایم و تازمانیکه منافع دولت و بخش خصوصی در یک راستا قرار نگیرد، این روند اصلاح نخواهد شد.
دستیار ویژه استاندار اصفهان افزود: اگر اصل 44 قانون اساسی واقعا در کشور اجرا می شد، بسیاری از مشکلات وجود نداشت.
همچنین در این مراسم رئیس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان گفت: بر اساس آمار یونیدو 270 هزار تن منسوجات به ایران حمل می شود اما آمار گمرک 47 هزار تن است.
وی عامل اصلی رکود صنعت نساجی در کشور را واردات عنوان کرد و افزود : نساجی نبض صنایع کشور بویژه استان اصفهان است و اگر حال این صنعت خوب نباشد، حال دیگر صنایع نیز خوب نیست.
حبیب الله شاه کرمی اعلام کرد: 9 هزار و 100 واحد صنعتی در استان اصفهان وجود دارد که 2 هزار 300 واحد از آنها را صنایع نساجی (25 درصد کل واحدهای صنعتی استان) تشکیل می دهد.
وی افزود: در مجموع 117 هزار نفر شاغل در این صنعت(27 درصد از اشتغال)در استان اصفهان وجود دارد.
او اضافه کرد: صادرات صنعت نساجی در کشور 880 میلیون دلار و واردات آن یک میلیارد و 500 میلیون دلار است.
وی گفت: در سال گذشته 400 میلیون دلار واردات الیاف بوده که امسال به 500 میلیون دلار رسیده و این خبر خوبی است که نشان از افزایش فعالیت واحدهای ریسندگی دارد.
شاه کرمی افزود: اما واردات پارچه نیز از سال گذشته به مبلغ 165 میلیون دلار به 285 میلیون دلار رسیده (رشد 70 درصدی) ک به معنی نابود شدن تولیدکنندگان است.
دوازدهمین نمایشگاه بین ‌المللی صنعت نساجی اصفهان عصر پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
این نمایشگاه در دو هزار و 100 متر فضای نمایشگاهی با حضور 68 مشارکت کننده داخلی و نمایندگانی از کشورهای ترکیه، هند، آلمان و انگلیس تا 29 بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان واقع در پل تاریخی شهرستان برپاست.
مشارکت کنندگان از استان‌های اصفهان، تهران، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، البرز، قم و فارس به ارائه آخرین دستاوردهای خود را در زمینه‌های خدمات نساجی، ماشین آلات و قطعات نساجی، تولیدات مواد اولیه، واردات و صادرات مواد اولیه و ماشین آلات و مراکز علمی و تحقیقاتی، می پردازند.
این نمایشگاه سابقه برگزاری 11 دوره به صورت دوسالانه رادر کارنامه دارد.
این نمایشگاه همزمان باهشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی،موکت وکفپوش برگزار می شود.
ت/ 7153 **خبرنگار: هُدا استکی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.