به گزارش ایرنا، بررسی دستاوردهای علمی در کوهنوردی و دره نوردی، ارزیابی کاهش حوادث و ارزیابی خطرات دره نوردی و پیشگیری از حوادث کوهستان از جمله اهداف برگزاری این همایش سه روزه است.
در این همایش کارگاه های آموزشی با موضوع هایی نظیر سازگاری محیطی و عملکرد فیزیولوژیکی ورزشکاران، تعادل و تکیه گاه ها در کوهنوردی و دره نوردی، روشهای مدیریت در کوهنوردی و حفظ محیط زیست، میزان مقاومت کوه ها، آزمون ها و روش های سنجش مکانیک سنگ، پیشگیری از آسیب های ورزشی در دره نوردی و کوهنوردی برگزار و سخنرانی های علمی نیز در این باره ارائه می شود.
به گفته دبیر این همایش 34 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 9 مقاله به عنوان سخنرانی و 14 مقاله به عنوان پوستر انتخاب شده است که در ادامه همایش ارائه می شود.
مهناز منشوری با اشاره به اینکه این همایش با مشارکت تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات کوهنوردی استان اصفهان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که این همایش نخستین رویداد علمی با محوریت این موضوع است، تعداد مقالات چندان زیاد نبود که بطور حتم در دوره های آینده این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در بخش کارگاهی این همایش، 9 کارگاه در نظر گرفته شده که اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و فعالان و صاحبنظران کوهنوردی در این کارگاه ها مباحث تخصصی را ارائه می کنند.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.