به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور روز سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردستان بیان کرد: کلیات طرح مورد تایید و تصویب قرار گرفته و شهرداری اردستان مسئول پیگیری و هماهنگی با شهرداری های زواره و مهاباد جهت اجرای طرح تا 2 ماه آینده است.
وی با اشاره به آسیب های زیست محیطی و تحمیل هزینه های زیاد به شهرداری ها در نتیجه جمع آوری و دفن غیراصولی زباله افزود: همچنین باید با شهرداری های شهرهای همجوار نیز هماهنگی صورت گیرد تا در صورت موافقت، مشارکت در اجرای طرح داشته باشند چرا که موضوع پسماندها یکی از معضل های این شهرستان است.
فرماندار اردستان بیان کرد: تا کنون به دلیل نبود امکانات بازیافت در این شهرستان، زباله های خانگی تفکیک نمی شد که در صورت اجرایی شدن طرح جامع جمع آوری و تفکیک پسماند همه شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها با هماهنگی و برنامه ریزی زمینه اجرای آن را فراهم خواهند کرد تا از هدر رفت زباله های قابل بازیافت و آلودگی محیط زیست جلوگیری شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان نیز در این جلسه گفت: رزانه بیش از 60 تن زباله در این شهرستان تولید می شود و از این رو بحث بازیافت می تواند به عنوان منبع درآمدی برای شهرداری ها تلقی شود.
حسین شواخی افزود: هم اکنون سه نقطه دفن زباله در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد وجود دارد و جهت افزایش نظارت بر مسائل زیست محیطی و برخورد با متخلفان چهار نقطه نیز برای روستاهای بخش مرکزی پیش بینی شده که مورد موافقت استان نیز قرار گرفته است.
وی در ادامه به واحدهای تولیدی آلاینده اشاره کرد و گفت: این مرکزهای صنعتی به طور برنامه ریزی شده تحت نظارت قرار دارند و واحدهایی که مشکل زیست محیطی داشته باشند، برابر قانون تحت پیگیرد قرار می گیرند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.