به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان روز شنبه به نقل از حجت الاسلام والمسلمین ' رضا صادقی ' اضافه کرد: این اقدام به همت معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و در راستای تثبیت مالکیت موقوفات و صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش انجام شده است.
وی که در همایش یاوران وقف سخن می گفت به سایر اقدام های چهار ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان در راستای پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم توانسته است بیش از 80 هزار حافظ قرآن کریم در این استان تربیت کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: این حافظان حداقل پنج جزء از قرآن کریم را حفظ شده اند که این مهم یکی از افتخارات و دستاوردهای مهم این اداره کل محسوب می شود.
حجت الاسلام صادقی افزود: هیچ کسی در دنیا نمی تواند بگوید که من از آثار و برکات وقف استفاده نکرده ام و نمی کنم چون در همه ادیان وقف وجود دارد ولی در دین اسلام، حضرت محمد (ص) اولین فردی بود که بنیان گذار سنت حسنه وقف بود و در این راستا نیز توصیه های زیادی کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: همه مساجد، برخی دارالشفاها، تعدادی از بیمارستان ها، تمامی حسینیه ها و همچنین برخی دارالقرآن ها از جمله موقوفاتی هستند که مردم از آثار و برکات آنان استفاده می کنند.
مدیرکل اوقاف استان در ادامه به نقش و جایگاه وقف در راستای ایجاد یک جامعه پویا اشاره کرد و گفت: امید است تا با کمک واقفان نیک اندیش وقف هایی برای کمک به افراد نیازمند و همچنین برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، علمی و اقتصادی به ثبت برسد تا این درآمد پایدار بتواند باعث توسعه و عمران کشور در همه امور شود.
همایش یاوران وقف با عنوان انجمن همبستگی خانواده های شهدای اصفهان، به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ذخایر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از خانواده های شهدا در موقوفه انگورستان ملک به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.
در استان اصفهان بیش از 15 هزار موقوفه به ثبت رسیده است که از این تعداد هفت هزار موقوفه شامل؛ مساجد، حسینیه ها، تکایا، حوزه های علمیه، بیمارستان ها، دارالشفاها و دارالقرآن ها هستند و هشت هزار موقوفه نیز منفعتی هستند که این موقوفات آثار برکات زیادی برای مردم استان به دنبال داشته اند.
همچنین در استان اصفهان 718 امامزاده عظیم الشان به ثبت رسیده است.
ت/6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.