به گزارش خبرنگار ایرنا، سعیدرضا جندقیان روز شنبه در آئین افتتاح چهار طرح عمرانی در کاشان گفت: شمار دهیاری های مصوب 33 هزار و 700 مورد می باشد و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 760 دهیاری در روستاهای کشور تاسیس شده است.
وی افزود: رویکرد دولت تقویت دهیاری هاست و در این راستا 35 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 97 به دهیاری های کشور اختصاص خواهد یافت که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش دارد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تزریق 97 هزار میلیارد ریال از آغاز دولت یازدهم تا پایان شهریور امسال برای توسعه روستاها بیان کرد: 134 هزار میلیارد ریال از ابتدای سال 82 تا پایان شهریور 96 به روستاهای کشور تخصیص یافت که 73 درصد از این منابع در دولت دکتر روحانی تزریق شده است.
او اضافه کرد: چند سال گذشته مشغول اصلاح روندها و تغییر رویکردها بودیم و منابع برای آماده کردن زیرساخت ها در روستاها هزینه شد، چرا که بر اساس آمارها 700 هزار نفر جمعیت روستایی سالانه کاهش می یابد.
جندقیان مشکل اصلی را شهرهای متوسط و کوچک عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور را مجاب کرده که روستاهای با جمعیت بیش از سه هزار و 500 نفر را به شهر تبدیل کند و با این اقدام جمعیت روستایی کاهش و در مقابل جمعیت شهری کشور افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به افزایش 50 دهیار زن در دوره نخست شوراهای اسلامی روستاها به 2 هزار و 167 نفر در سال جاری افزود: برای توسعه جامعه روستایی باید به کارآفرینان و دهیاران بها داده و مشارکت بیش از پیش جهت حرکت در این مسیر جلب شود؛ هم اکنون 70 درصد از اعضای شوراهای اسلامی روستاها دارای مدرک دیپلم یا زیر دیپلم هستند که با این وجود نمی توان چندان محکم و سریع گام برداشت.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: روستاها به جوانان دانش آموخته نیاز دارند اما تحصیلات تنها چاره کار نیست و باید از افراد توانمند و کارافرین در روستاها استفاده شود.
جندقیان برای شرکت در آئین افتتاح چهار طرح عمرانی در روستاهای بخش نیاسر با ارزش چهار میلیارد و 470 میلیون ریال به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به شهرستان کاشان سفر کرد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.