مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان در آیین افتتاح مرحله اول فاز نخست مجموعه فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: برای ساخت و تجهیز این بخش 200میلیارد ریال هزینه شده است.
سردار مجتبی شیروانیان افزود:مرحله اول از فاز اول این مجموعه در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع و زیر بنای هشت هزار متر مربع ساخته شده است که ادوات و تجهیزات نظامی و جنگی در آن مستقر است وهمچنین یکی از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شبیه سازی شده است.
وی گفت: برای تکمیل مرحله اول این طرح شامل سالن اجتماعات چند منظوره با گنجایش 450 نفر،راهروهای نمایشی سه بعدی، محل نمایش اشیا وآثار دفاع مقدس،سالن آموزش راویان و همروایی و مرکز اسناد به 200میلیارد ریال دیگر نیاز است.
سردار شیروانیان گفت: برای تکمیل مرحله دوم و سوم و بهره برداری کامل از مجموعه فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اصفهان حدود 350 میلیارد ریال دیگر نیاز است که در صورت تامین اعتبار، موزه یک ساله به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این باغ موزه 20 سال پیش آغاز شده و کمبود اعتبار موجب کندی روند ساخت این باغ موزه شده گفت: مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت 2 هزار و 600 متر مربع در سه مرحله ساخته می شود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: ساخت این مرکز به منظور شناسائی، حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، تبیین عملکرد و اقدامات یگان های نظامی، نهادها و دستگاه های مختلف و مردم ایثارگر و شهید پرور استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس در راستای بیان رشادت ایثارگران خطه ولایت مدار اصفهان در دستور کار قرار گرفت.
در پایان این مراسم از تمبر یادبود و اختصاصی موزه دفاع مقدس استان اصفهان رونمایی شد.
رئیس جمهوری صبح امروز ( یکشنبه) همزمان از طریق ویدئو کنفرانس موزه های دفاع مقدس استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، سمنان، فارس، یزد، مازندران، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه را افتتاح کرد.
استان اصفهان 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.