به گزارش خبرنگار ایرنا، 'اصغر صالح زاده' شنبه در حاشیه آئین معارفه رئیس اداره استاندارد کاشان گفت: استانداردهای تدوین شده در زمینه های گوناگون از جمله صنایع غذایی، بهداشتی، مواد فلزی، غیرفلزی، خدمات مهندسی، خودرو، صنعت، ساختمان، شیمی و سیمان است که امید می رود تا پایان سال به 36 هزار مورد برسد.
وی با اشاره به تدوین بیش از یک سوم این استانداردها در سه سال گذشته افزود: مرکز ملی تائید صلاحیت سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها نهاد اعتباردهی در کشور است و گواهی های صادره از سوی آن در 70 کشور جهان پذیرش می شود.
مدیرکل هماهنگی امور استان ها سازمان ملی استاندارد بیان کرد: بسیاری از مشکلات کنونی با اجرای قانون جدید «تقویت و توسعه نظام استاندارد» به دلیل جامع بودن و بروز بودن برطرف خواهد شد و هم اکنون آئین نامه های آن در دست تدوین است.
او با اشاره به اقدام های صورت گرفته در زمینه کالاها و تولیدهای حلال نیز گفت: گردش مالی اجناس و کالاهای حلال در جهان بالاست و به طور قطع با استقرار قانون جدید تنها مرجع صدور گواهی حلال در کشور سازمان ملی استاندارد می شود و هیچ دستگاه دیگری حق ورود به این موضوع را نخواهد داشت.
صالح زاده این اقدام را موجب افزایش صادرات کالاهای حلال عنوان کرد و افزود: ظرفیت هایی مانند تولید گلاب و عرقیات گیاهی در کاشان فرصت مناسبی برای گسترش صادرات محصولات حلال به کشورهای مسلمان است.
وی همچنین به فعالیت نزدیک به یک هزار کارخانه تولید فرش ماشینی در منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: بسیاری از این واحدها موفق به دریافت پروانه بهره برداری استاندارد برچسب فرش شدند.
'غلامحسین بخردی' در ادامه این آئین به جای 'محمدرضا آرین' به عنوان رئیس جدید اداره استاندارد شهرستان کاشان معارفه شد.
شهرستان کاشان در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.