به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان اردستان گفت: اسکان مناسب مسافران نوروزی یکی از مسئله های مهمی است که بخشداران باید با کمک دهیاران مدیریت کرده و نظارت کافی بر خانه های بوم گردی و محل استقرار گردشگران و میهمانان در روستاها داشته باشند.
وی همچنین با تاکید بر ساماندهی خانه های اجاره ای در تعطیلات نوروزی از سوی مسئولان ذی ربط افزود: مدرسه ها و سایر مکان های قابل استفاده برای اسکان مردم مانند مهمانسراها و مهمانپذیرها باید به ویژه برای شرایط پیش بینی نشده آماده شوند.
فرماندار اردستان بیان کرد: یک باب مدرسه شبانه روزی بر اساس توافق شهرداری و مدیریت آموزش و پرورش جهت اسکان مسافران نوروزی به همه امکانات مورد نیاز همچون فروشگاه، سلف سرویس، پایگاه هلال احمر، نیروی انتظامی، مجموعه رفاهی تفریحی و پارکینگ مجهز خواهد شد و خوابگاه دانشگاه آزاد نیز آماده اسکان خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان نیز گفت: با توجه به فعالیت های صورت گرفته همچون حضور در نمایشگاه بین المللی تهران و تبلیغات مناسب، افزایش تعداد مسافران داخلی و گردشگران خارجی در این شهرستان پیش بینی می شود.
'محمدرضا صدوقی' با تاکید بر معرفی مکان های گردشگری و بناهای تاربخی و دیگر جاذبه های این شهرستان عنوان کرد: تعدادی درخواست راه اندازی خانه های بوم گردی روستایی به استان اصفهان ارسال شده که تا کنون با سه درخواست در روستاهای شیرازان (از توابع دهستان علیا بخش مرکزی)، کریم آباد و علی آباد (از توابع بخش زواره) موافقت شده است.
یک مهمانسرای جهانگردی و یک متل در شهرستان اردستان وجود دارد و یک هتل نیز در دست ساخت می باشد.
بر اساس آخرین آمارها، نیمه نخست امسال حدود 30 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از اثرهای تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
67 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت جهانی (قنات دو طبقه) 2 بافت تاریخی در زواره و مهاباد، محوطه های باستانی و کمپ های کویرنوردی از جمله ظرفیت های گردشگری شهرستان اردستان است.
این شهرستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.