به گارش ایرنا، این نمایشگاه تا چهاردهم بهمن‌ امسال به مدت پنج روز در چهار سالن نمایشگاهی شامل یکصد دستگاه خودروی کلاسیک با برندهای کادیلاک، کرایسلر، بنز، BMW، پژو، رنو و فولکس، 50 خودروی آفرود و 30 دستگاه موتورسیکلت کلاسیک برپا خواهد بود.
'آفرود' (Off-road)، گونه ای مسابقه های اتومبیل رانی با استفاده از خودروهای قدرتمند 2 دیفرانسیل و شاسی بلند در مسیرهای سخت گذر کوهستانی، جنگلی و بیابانی است که به 2 گروه مسابقه ای و سافاری یا تورینگ دسته بندی می شود.
مسئول کمیته کلاسیک هیات اتومبیل رانی استان اصفهان در نشست خبری پیش از افتتاح این نمایشگاه گفت: اصفهان بعد از تهران در جایگاه دوم مجموعه کلاسیک داران و آفرود سواران است بنابراین سعی شده است که این نمایشگاه گویای این ظرفیت استان اصفهان باشد.
علی سمندریان اضافه کرد: خودروهای کلاسیک به سه گروه خودروهای 'آنتیک'،' 25 سال به بالا' و 'کلاسیک' دارای ارزش معنوی دسته بندی می شود.
وی ادامه داد: خودروهای دارای ارزش معنوی، خودروهایی با قدمت زیاد است که یا بطور موروثی در خانواده ای دست به دست شده یا مالکیت آن به خانواده دارای اصالت تاریخی رسیده است.
وی گفت: در این نمایشگاه نیز خودروی متعلق به معتمدالدوله (پسر ظل‌السلطان حاکم اصفهان در زمان قاجار) در معرض نمایش گذاشته شده است.
سمندریان، دیگر جنبه با اهمیت این نمایشگاه را موتورسیکلت های کلاسیکی دانست که قدمت آنها به سال 1928 میلادی بر می گردد و انواع آنها در کشور یافت نشده یا کمتر یافت می شود.

*** برگزاری نخستین نمایشگاه 'پاک روها' در اصفهان***
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این نشست خبری از برگزاری نمایشگاه 'پاک روها' برای نخستین بار در اصفهان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که با کمک شرکت نمایشگاه های بین المللی استان برگزار می شود، انواع وسایط نقلیه پاک بدون هرگونه آلایندگی معرفی خواهد شد.
علیرضا صلواتی افزود: این نمایشگاه به عرضه انواع موتورسیکلت برقی، دوچرخه های برقی و خودروهای برقی و هیبریدی می پردازد و امیدواریم این نمایشگاه زمینه ساز استفاده از آنها در شهر باشد.
وی گفت: اواخر بهمن امسال طرح موسوم به 'بفرمایید موتور برقی' به ارائه موتورسیکلت های برقی با تسهیلات اقساطی با حضور 10 عرضه کننده بزرگ کشور در شهر اصفهان اجرا می شود.
صلواتی همچنین از تولید انبوه و عرضه به بازار موتور دانش بنیان (صددرصد تولید داخل) در پایان بهمن امسال در اصفهان خبر داد و افزود: این موتورسیکلت سال گذشته در همین نمایشگاه رونمایی شد.

***مظلومیت ورزش اتومبیل رانی ***
مسئول کمیته تورینگ و سافاری هیات اتومبیل رانی استان اصفهان نیز در این جلسه، گفت: ورزش اتومبیل رانی و موتورسیکلت رانی مظلوم واقع شده است و آنطور که باید مورد حمایت قرار نمی گیرد.
سیامک صارمی افزود: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه به معرفی هرچه بهتر این ورزش منجر شود.
وی از رکورد شکنی اعضای این کمیته در کشور در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: دو نفر از اعضا با یک خودرو توانستند در مدت چهار روز، عرض کویر 'ریگ جن' را بپیمایند.
کویر «ریگ جن» از صعب‌العبورترین نواحی دنیا، منطقه کویری و پر از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمکی است.
این کویر به که 'مثلث برمودای ایران' معروف است در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت‌ شده کویر، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است و سه هزار و 800 کیلومترمربع وسعت دارد.
سومین نمایشگاه تخصصی 'خودرو و موتورسیکلت‌های کلاسیک، خودروهای آفرود' از ساعت 15 تا 22 روزهای مذکور میزبان علاقه مندان خواهد بود.
ت/ 7153 / 6027 **خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.