به گزارش ایرنا، بتازگی فیلم کوتاهی توسط یک شهروند از سیلوی روباز شهید موسوی بهارستان واقع در 20 کیلومتری اصفهان تهیه شده که تهیه کننده مدعی است گندم در این سیلوی روباز بصورت غیر بهداشتی نگهداری می شود.
این فیلم سه شنبه هفته گذشته نیز در یکی از برنامه های خبری سیمای اصفهان با عنوان ' بسته خبری شهروند خبرنگار ' پخش شد.
' رضا نیک نداف ' مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با تقدیر از این شهروند بخاطر توجه و حساسیت نسبت به حفظ سلامت جامعه در عین حال تصریح کرد: کلیه موارد مطرح شده در گزارش یاد شده غیر کارشناسی و به دلیل عدم آگاهی تهیه و منتشر شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از سیلو های روباز یکی از روش های متداول ذخیره سازی گندم در دنیا و کل کشور است، توضیح داد: در این روش، گندم با پوشش چادرهای پلی اتیلن مخصوص غیر قابل نفوذ آب، خاک و نور محافظت می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با اشاره به اینکه دیورها و کف این سیلوهای روباز بتنی و غیر قابل نفوذ می باشد، گفت: این سیلوها همچنین به وسایل پیشرفته از قبیله دایناسور، نوارنقاله، لودر و جک تخلیه مکانیکی مجهز می باشند و توسط افراد متبحر مورد استفاده قرار می گیرند.
وی درباره قرارگرفتن تایر بر روی چادرهای پلی اتیلن که این سیلوها را پوشانده و در گزارش تهیه شده این موضوع غیر استاندارد عنوان شده است، گفت: در همه جای دنیا و براساس استانداردهای بین المللی برای جلوگیری از پاره شدن چادر مسقف سیلوهای روباز و مقاومت آنها برابر بادهای شدید از تایر استفاده می شود.
نیک نداف توضیح داد: هنگام برداشت گندم از این سیلوها، قسمتی از چادرها کنار زده می شود و با حضور نماینده بهداشت استان به کارخانجات آردسازی منتقل می شود.
وی ادامه داد: پس از حمل به کارخانه آردسازی نیز با حضور مدیران فنی و نماینده بهداشت، گندم های وارد شده بوجاری، پاکسازی و شستشو می شود.
استان اصفهان دارای سه سیلو در شهرهای اصفهان، شاهین شهر و کاشان ( بخش خصوصی ) و دارای 19 کارخانه آردسازی مجهز به سیلو می باشد.
براساس اعلام مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان ظرفیت گندم ذخیره سازی شده در سیلوهای این استان 400 هزار تُن می باشد.
خاطرنشان می شود، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان ( منطقه 10 کشور) 15 مهر امسال (1396) از خرید 220 هزارتُن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان این استان در سال جاری (سال زراعی گذشته) خبر داد.
شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان در سال گذشته 266 هزار تُن گندم از کشاورزان این استان خریداری کرد که مقایسه میزان گندم خریداری شده توسط این اداره کل در سال گذشته و امسال، کاهش 18 درصدی نشان می دهد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.